در پنجمین اجلاس بین المللی صلح ؛
تاریخ : 1400/12/21 19:19
شناسه : 400906

به گزارش شاخه سبز _ پنجمین اجلاس بین المللی صلح اسلامی  با حضور میهمانان بین المللی و نخبگان علمی و فرهنگی،مسئولین کشوری و خانواده های معظم شهدا در تالار فارابی تهران برگزار شد و نشان ویژه صلح اسلامی به عنوان نماینده نمونه به دکتر مرتضی زینال پور، دبیر جبهه ولایت مطلقه فقیه در اصفهان تعلق گرفت.


به گفته دبیر اجلاس، امسال داوران افرادی فعال در زمینه بشر دوستانه و منتخب صلح را برگزیدند و اولین دوره جایزه صلح اسلامی نیز اهدا شد.
ابراهیم صنوبر با بیان اینکه،  برای اولین بار جایزه صلح صنوبر به یکی از منتخبین فعال تقدیم گردید، عنوان داشت: در اولین دوره اهدای این نشان با توجه به انجام  فعالیت های گوناگون صلح محور در سطح استان اصفهان توسط دکتر زینال پور و همت والای ایشان در عرصه برقراری صلح در جامعه، ایشان منتخب دریافت این نشان شدند وزین پس سالی یکبار این عنوان یک منتخب خواهد داشت.

دبیر همایش در ادامه اذعان داشت: برخی از مفسران می‌گویند که برخی جوایز صلح دنیا با انگیزه‌های سیاسی اهدا می‌شود یا برای ترغیب سیاست‌هایی در آینده. برخی از مفسران نیز بر این نظرند که اعطای جایزه صلح بر اساس نظر ات غیرقابل سنجش معاصر ، غیرمنصفانه یا احتمالاً اشتباه است برهمین اساس، هدف جایزه صلح اسلامی، فرهنگسازی جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی در مقابل این گونه جوایز که بیشتر بعد سیاسی دارد بوده است و با هدف معرفی افراد برجسته در کشورهای اسلامی پیرو‌ شعار «تهران شهر نمونه جهان اسلام» و تشکیل دبیرخانه دایمی و رسمیت دادن به جایزه صلح اسلامی که شاخه های مختلفی دارد ،  منتخبین این جوایز را دریافت میکنند.


در حاشیه مراسم، دبیر جبه ولایت مطلقه فقیه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگاران ضمن سپاس از حسن اعتماد داوران همایش به وی  و با اشاره به جمله« حکومت علوی بشر را به عدالت، آرامش، ایمان به معنویت، صفا و برادری، صلح و دوستیِ حقیقی می‌رساند. » از قول مقام معظم رهبری گفت: جهان اسلام یک امت واحد است و ملاک ِ وحدت ِ امت، رهبری آن است. اگر کشوری بتواند با تشکیل حکومت اسلامی سطح رهبری خود را از مرزهای سرزمینی‌اش فراتر برد، در موقعیت ام‌القرای جهان اسلام قرار می‌گیرد.که بحمدالله ایران توانسته خود را به عنوان ام القرای جهان اسلام معرفی نماید و لذا باید در همه زمینه ها پیشرو باشیم و یکی از این فعالیتهای موثر، حرکت در جهت صلح و دوستی آحاد جوامع با یکدیگر می باشد.

این استاد دانشگاه در ادامه صلح طلبی را نماد اسلام ناب محمدی دانسته و بیان داشت: امید داریم با برخورداري از راهنمايي هاي علماي عظيم الشان، مراجع عالي قدر و روحانيون، بزرگان اخلاقي و انديشمندان صلح طلب بتوانیم به دستاوردهاي ارزشمندي در زمینه برقراری صلح برسیم و بهترين ارمغان ما براي همه ملل جهان صلح، دوستي، برادري و برابري باشد.

شایان ذکر است، در این مراسم به شخصیت‌های علمی و پزشکی که در حوزه بشر دوستانه و صلح فعالیت داشته اند نیز جایزه اهدا شد.

موسسه بین المللی سفیران صلح صنوبر یک سازمان حقوق بشر دوستانه است که در راستای پیام صلح و فرهنگ سازی در توسعه فرهنگ‌های نیک اقوام مختلف و فعالیت‌های بشر دوستانه عمل می‌کند و امسال پنجمین سال برگزاری این مراسم بود.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید