تاریخ : 1401/03/8 12:14
شناسه : 401014

بخش‌هایی از ساختمان ۱۱ طبقه متروپل در آبادان ظهر روز دوم خرداد ریزش کرد و به گفته وزیر کشور تاکنون پیکر ۲۸ نفر از کسانی که زیر آوار جان خود را از دست داده‌اند پیدا شده و بر اساس اعلام رئیس کل دادگستری خوزستان تاکنون ۱۳ نفر بازداشت شدند.

در پی ریزش این ساختمان تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده و در حال ریزش‌برداری و عملیات جست و جو برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار هستند. در حالی که عملیات آواربرداری با حساسیت و شتاب بیشتر ادامه دارد، احمد وحیدی وزیر کشور نیز که برای رسیدگی به این واقعه از همان روز وقوع حادثه (دوم خردادماه) به آبادان سفر کرده ، از احتمال ریزش باقی مانده سازه به عنوان دغدغه اصلی گروه‌های امدادی یاد کرد و افزود که در صورت حضور مردم در محل حادثه، این ریزش می‌تواند منجر به فاجعه شود.   

همچنین محمد مخبر معاون اول رییس جمهور روز گذشته (ششم خردادماه) با سفر به آبادان آخرین اقدامات برای آواربرداری و امدادرسانی حادثه ریزش ساختمان ۱۱ طبقه متروپل را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داد و هیاتی سه نفره شامل نمایندگانی از وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و مشاور خود ماموریت داد با عزیمت فوری به آبادان، با بررسی جزییات پرونده ریزش ساختمان در این شهرستان، گزارش دقیق خود را درباره علل وقوع این حادثه ارائه کنند.

دادستان خوزستان هم از بازداشت ۱۳ نفر از مسببان حادثه متروپل خبر داد و گفت: هیئت هفت نفره‎ای از کارشناسان خبره استان برای رسیدگی به موضوع و تعیین ابعاد حادثه، تعیین شده و کار خود را آغاز کرده‌اند.

اخبار این حادثه در پرونده خبری حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان قابل دسترسی است.

خبرنگاران ایرنا از آخرین وضعیت امدادرسانی و رسیدگی به حادثه گزارش می‌دهند که آخرین رویدادهای روز ششم در ادامه می آید:

۱۲:۳۹ ظرفیت شبکه ارتباطی اطراف محل حادثه ساختمان متروپل آبادان تقویت شد

۱۱:۴۰ ۱۰ موکب خدمت رسانی به امدادگران حادثه متروپل آبادان را برعهده دارند

۱۱:۲۷ رییس سازمان مدیریت بحران کشور: اولویت در حادثه متروپل دقت در آواربرداری است

۱۱:۰۴ فرمانده حادثه میدان متروپل: عملیات آواربرداری با شتاب مناسب در حال انجام است
۱۰:۰۱ آتش نشانانی از چهار استان در آبادان حضور دارند

۹:۵۳ تعداد جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل به ۲۷ نفر رسید

۸:۵۱ تیم حمایت روانی هلال احمر لرستان به آبادان اعزام شد

۰:۵۵ استاندار خوزستان:مقصران حادثه متروپل آبادان به اشد مجازات خواهند رسید

۰:۵۳ عملیات انفجار ساختمان متروپل آبادان منتفی شد

پاسخی بگذارید