استاندار اصفهان به شاخه سبزگفت :
تاریخ : 1401/08/16 11:17
شناسه : 401292

استانداراصفهان درپاسخ به خبرنگارشاخه سبزکه رسانه ی کاشان بدون حمایت است وهیچ پایگاه وجایگاه حمایتی وصنفی درشهرستان کاشان ،ندارند ، گفت : ازرسانه ی کاشان حمایت می کنم تا شورای اطلاع رسانی شهرستان کاشان شکل بگیرد وحوزه خبرکاشان ،انسجام وقوامی داشته باشد.


به گزارش شاخه سبز، کاشان ، زهراجلوداریان ، سید رضا مرتضوی ، حوزه خبرنگاری را بسیارآسیب پذیر،دانست وگفت : اگرازاین حوزه مراقبت نشود خبرنگاران به سمت صلاح وفلاح نمی روند .

به گفته وی ، البته مراقبت ازحوزه خبرنگاری که صحنه ی خطرناک و پراز دست انداز و سنگلاخ و پرازپیچ وخم است باید بیشترباشد .
وی افزود: درشرایط فعلی خبرنگاران وسط میدان هستند وانتقال اخبار وهمچنین نشاط جامعه به واسطه ی خبرنگاران صورت می گیرد والبته حوزه خبرنگاری همچین فضایی است.

استانداراصفهان بااشاره به نگاه خیرخواهانه ی خبرنگاران ، ادامه داد : اگر انتقاد وونارسایی ها با نگاه خیرخواهانه ی خبرنگاروبدون آسیب رسانی به اعتماد عمومی انجام پذیرید مورد حمایت قرارگرفته وبه حتم باعث امید آفرینی شده وراه را برای مسئولین هموارمی کند.

درنشست خبری استاندارکاشان باخبرنگاران ،یکی ازمواردی که خبرنگارشاخه سبزبه آن پرداخت  بی انگیزه گی خبرنگاران  و، وضعیت نامناسب حوزه خبرکاشان بود.

به گفته ی این خبرنگار، این امرباعث شده برخی مسئولین ،  شفاف سازی وپاسخ به مطالبه گری مردم را فراموش کرده وعملا شهربه سوی شهری به قانون درحرکت باشد .

دراین نشست اشاره شد به شهرداری کاشان که طی یک سال هنوز نشست خبری نداشته وعملا پاسخگوی خبرنگاران نبوده به ویژه درمواردی که بدون مجوزبه تخریب حریم آثارتاریخی پرداخته است .

دربخشی دیگربه برخورد با خبرنگاران طی یک سال ، ازاخراج خبرنگاررسمی ازصحن علنی شورای اسلامی کاشان تا کتک خوردن خبرنگارمرد درخانه ی ملت این شهر،پرداخته شد.

استانداراصفهان علاوه براینکه این رفتارها را شایسته ی کاشان وخبرنگاران کاشان ندانست ، گفت : تشکیل شورای اطلاع رسانی برای کاشان می تواند به انسجام وقوام این حوزه کمک کند .

سیدرضا مرتضوی ، ازخبرنگاران کاشان هم خواست تا چشم او باشند وپیگیری 150مصوبه شانزدهمین سفرکاروان دولت به کاشان را برعهده داشته ونتیجه رامنعکس کنند. 

 دراین نشست خبری که درپایان سفردوروزه استانداراصفهان به کاشان صورت گرفت سید رضا مرتضوی به صورت شفاف وبی پرده پاسخگوی خبرنگاران بود.

استانداراصفهان در پاسخ به استان شدن کاشان که دردوره ،دهم ویازدهم مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه کاشان وآران و بیدگل ،شعار،سیدجواد ساداتی نژاد نماینده سابق ووزیرکنونی ، بود ، گفت : استان شدن یکسری شریط دارد و واقعا باید ظرفیت سازی کرد .

سیدرضا مرتضوی افزود:اگردرکاشان ،فرزندآوری وحفظ جمعیت اتفاق بیفتد کاشان استان می شود البته شهرستان های اطراف کاشان به شدت مخالف هستند.

به گفته وی ، این موضوع  فرعی است وپرداختن به مسایل بیشتر یک بازی  تبلیغاتی است وشعاری برای جمع کردن رای می باشد نباید گول بخوریم ودنبالش برویم.  

وی درپاسخ به این سوال هم که برخی افراد بدون تخصص وبراساس روابط  درکاشان مسئولیت می پذیرند، هم ، افزود: ما عقد اخوت باهیچ کس نداریم و اجازه به کارگیری مدیران ناکارآمد و غیرمتخصص در ادارات کاشان را نمی‌دهیم اگرمواردی بود حتما اطلاع دهید.

استانداراصفهان درپاسخ به حوزه معادن که یکی ازمشکلات اساسی کاشان شده است وباتوجه به تبعات اجتماعی آن ودربرخی موارد هم با عدم اجرای قانون ، همراه است ، تصریح کرد : این را تاکیدمی کنم که بین سرمایه اقتصادی وسرمایه مردمی ، قطعا دومی را انتخاب می کنیم وحاضر نیستیم رضایت معدن داری را به رضایت مردم ترجیح بدهیم.





انتهای پیام/

پاسخی بگذارید