تاریخ : 1401/10/13 15:33
شناسه : 401360

به گزارش شاخه سبز از اراک _ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از هرس شاخه های خشکیده و آسیب دیده درختان به منظور آراستگی منظر شهری، جوان سازی و کاهش آفات خبر داد. 

احمد حسنی با بیان این مطلب اظهار داشت: درخت و فضای سبز نقش بسزایی در بهبود سلامت جامعه ایفا می کند لذا به همین منظور هرس به موقع درختان یکی از مهمترین موضوعاتی است که در راستای سلامت درخت می توان انجام داد.

وی افزود:هرس درختان با هدف زیبا سازی فضای شهری، جوان سازی و کاهش آفات درختان، جلوگیری از احتمال سقوط شاخه های خشکیده و پوسیده، به وجود آوردن شرایط مناسب جهت رشد درختان، ایجاد دید کافی در تقاطع های اصلی و فرعی سطح شهر و برقراری تعادل بین شاخه و ریشه درختان توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در حال انجام است.

حسنی گفت: در هرس درختان عواملی مختلفی نظیر نوع گونه های گیاهی، سن درخت، زمان هرس، فرم دهی اولیه و بسیاری موارد دیگر نیز مد نظر قرار می گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک بیان داشت: عملیات هرس درختان سطح شهر اراک به صورت مستمر و روزانه طبق یک برنامه مشخص و معین در تمام مناطق شهری، بوستان شهید باهنر، نوار های جنگلی، کوی صنعتی و پارک وحش در حال انجام می باشد.

حسنی در ادامه تاکید کرد:با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال سقوط شاخه های خشکیده درختان درگیر با شبکه توزیع برق و بروز خطرات احتمالی، هرس شاخه های درگیر با نظارت اداره برق و توسط سازمان در حال انجام بوده و در شرایطی که به علت تداخل زیاد شاخه ها و شبکه توزیع برق امکان هرس توسط سازمان وجود نداشته باشد اینکار توسط اداره برق صورت می گیرد.

احمد حسنی در پایان اظهار داشت: با هدف بالا بردن سطح دانش پرسنل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در خصوص اجرای هرس درختان، کلاس های آموزشی در این زمینه توسط سازمان برگزار گردیده و هرس درختان توسط نیروهای آموزش دیده و با نظارت کارشناسان خبره در سطح شهر اراک در حال انجام می باشد.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید