تاریخ : 1402/02/23 12:02
شناسه : 402788

ناصر طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اجرای طرح پیاده راه، در موضوع حفاظت از چهارباغ گام بزرگی برداشته‌شده است. تا قبل از این، موتور و ماشین از چهارباغ رد می‌شد و کسی به آن توجه نمی‌کرد، اما اکنون مردم نسبت به کوچک‌ترین تغییرات آن حساسیت دارند و این مکان، شأن خود را به‌عنوان یک مقصد گردشگری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پیش‌ از این، محافظت‌های این محدوده تاریخی بیشتر کالبدی بود و اغتشاشات بصری چهارباغ آن‌قدر زیاد بود که امکان رسیدگی به آن را دشوار می‌کرد، اما با مطرح‌شدن بحث منظر شهری و هویت بصری چهارباغ، این مشکلات مرحله‌به‌مرحله از سر راه برداشته می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، با اشاره به اینکه ساماندهی تابلوها و مشاغل ازجمله طرح‌های در دست بررسی محور چهارباغ است، گفت: در حال حاضر اتمام پروژه کف سازی محور میانی چهارباغ اولویت دارد و سپس به مباحث ساماندهی منظر، مشاغل و ... در این محور تاریخی خواهیم پرداخت.

وی افزود: در همه جای دنیا مسیرهای گردشگری، خدمت‌رسانی به گردشگران را در اولویت قرار می‌دهند و در چهارباغ نیز تلاش می‌شود تا توزیع مناسبی از خدمات مورد نیاز گردشگران وجود داشته باشد. در این راستا، مغازه‌هایی مثل کتاب‌فروشی‌های قدیمی و... را که سابقه تاریخی دارند، می‌توان حفظ کرد و همه مشاغل محور چهارباغ را به سمت خدمات گردشگری نبرد، اما همه کسبه باید قوانینی که به خاطر حفظ هویت چهارباغ وضع می‌شود را رعایت کنند.

طاهری با تأکید بر اینکه گلدان‌های محصورکننده و حتی میز و صندلی‌هایی که در پیاده راه چهارباغ قرار داده‌ شده، دائمی نیست، خاطرنشان کرد: ما با شهرداری اصفهان دراین‌باره صحبت کرده و به آن‌ها گفته‌ایم که این طرح‌ها دائمی نخواهد بود، چراکه خیابان‌های تاریخی محل رویدادهای موقت هستند؛ به این معنی که باید در یک بازه زمانی مشخص، یک برنامه متناسب با این مکان در آن برگزار و سپس تمام شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرد: از نظر ما گلدان‌های محصورکننده فعلی، سایبان و همچنین میز و صندلی‌های چیده شده در پیاده راه چهارباغ، همه موقت است و چون هنوز طرح یکپارچه‌ای برای چهارباغ وجود ندارد آن را پذیرفته‌ایم. درواقع این افزونه‌ها به دلیل برگشت‌پذیر بودن خطرآفرین نیستند و مجوز حضور در چهارباغ را دارند وگرنه از اقدامات برگشت‌ناپذیر حتماً جلوگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

Adblock test

پاسخی بگذارید