برای اولین بار در ایران صورت گرفت؛
تاریخ : 1402/03/21 12:39
شناسه : 403105

اپلیکیشن تکنولوژی واقعیت افزوده(AR) مرتبط با تاسیسات گازرسانی برای اولین بار در شرکت ملی گاز ایران توسط شرکت گاز استان کرمان طراحی و تست گردید.

به گزارش شاخه سبز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان، منوچهر فلاح؛ مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از طراحی و تست اپلیکیشن تکنولوژی واقعیت افزوده(AR)  مرتبط با تاسیسات گازرسانی در استان کرمان خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر شرکت گاز استان کرمان به عنوان استان پایلوت، اولین شرکتی است که در ایران از این اپلیکیشن استفاده می نماید.

فلاح در تکمیل این خبر افزود: واقعیت افزوده (Augmented Reality)، ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی است که مفهوم واقعیت افزوده را تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: توسط تکنولوژی مذکور، نمای فیزیکی تاسیسات گازرسانی شامل، ایستگاه ها، شیرهای قطع گاز و خطوط لوله به همراه اطلاعات حساس به عناصر دنیای واقعی از دید دوربین گوشی تلفن های هوشمند اضافه می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: به این ترتیب کاربران می توانند هنگام حضور در محل با استفاده از اپلیکیشن طراحی شده و از دید دوربین گوشی همراه، اطلاعات و تصاویر تاسیسات گازرسانی را مشاهده نمایند.

به گفته وی یکی از قابلیت های منحصر به فرد اپلیکیشن مذکور این است که کاربر می تواند شیر قطع گاز و ایستگاه مرتبط با بلوک ها ی گازرسانی را مشاهده و همچنین فواصل لوله ها و شیرها از عوارض محیطی مثل ساختمان ها را نیزببیند.

گفتنی است طراحی و توسعه اپلیکیشن مذکور با همکاری دانشگاه صنعتیخواجه نصیر الدین طوسی انجام گردیده است.

پاسخی بگذارید