تاریخ : 1402/03/29 12:42
شناسه : 403213

درختان گردو که از با ارزش ترین درختان هستند و در کمترین حالت ممکن است شخصی بنا به دلایلی بخواهد آنها را جابجا کند و آیا امکان جابجایی درختان از مکانی به مکان دیگر وجود دارد؟

جابجا کردن درختان گردو از یک منطقه به منطقه دیگر بسیار دشوار است و نیاز به تجربه دارد و کمتر کسی وجود دارد که تصمیم به جابجایی نهال گردو خود بگیرد.

درختان گردو از ارزشمندترین و سودآورترین درختانی هستند که رشد کرده و مورد استقبال همگان قرار می گیرند. بسیاری از مردم دوست دارند حداقل درختان گردو در حیاط خود داشته باشند، اما ممکن است به دلایل مختلف بخواهند آنها را جابجا کنند. مانند از بین رفتن و فرسایش خاک، آتش سوزی در باغ ها، بیماری ها و آفات و یا خرید و فروش باغ و بسیاری دلایل دیگر.

اگر به دنبال نهال گردو با کیفیت هستید، نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور و نهال گردو خوشه ای را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

شرایط آب و هوایی:

همیشه اولین نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، سازگاری شرایط آب و هوایی و نهال های گردو با یکدیگر است.وقتی نهالی را می کارید بهتر است با شرایط آب و هوایی منطقه شما مناسب باشد و حالا که زمان جابجایی درخت گردو است بهتر است درخت با شرایط آب و هوایی منطقه جدید سازگار باشد. در غیر این صورت میوه نمی دهد.

 

نیاز سرمایی و گرمایی نهال گردو:

برخی از نهال های گردو برای رشد نیاز به سرمای معینی دارند که حتما باید تامین شود تا رشد خود را آغاز کنند.درختان گردو به دلیل سرما و گرمای بیش از حد می میرند و بهتر است اگر درخت شما در منطقه سردی کاشته شده بود برای منطقه جدید نیز شرایط آب و هوایی سرد در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال خرید نهال گردو در یک منطقه سردسیر و سپس بردن آنها به منطقه بسیار گرم مناسب نیست و درخت آسیب جدی می بیند و نمی تواند به رشد مورد نیاز برسد.

 

بارندگی درخت گردو:

درختان برای رشد و باردهی عالی به بارندگی نیاز دارند، معمولاً برای رشد درختان به 800 میلی لیتر باران نیاز است، اکنون هنگام جابجایی اگر در منطقه جدید بارندگی کافی وجود ندارد، بهتر است با آبیاری این کمبود رفع شود.

 

برای جابجایی درختان گردو باید مراقب باشید و از یک متخصص کمک بگیرید.حتماً از یک هفته درختان و ریشه های آنها آبیاری کنید تا ریشه ها در هنگام جابجایی مجدد دچار استرس و خشکی نشوند.

هنگام برداشتن ریشه درختان گردو از خاک، حتماً دور آنها را پلاستیک بپیچید تا نور مستقیم خورشید به آنها نخورد.

حتما باید گودال حفر شود تا ریشه ها به خوبی و به راحتی در آن قرار گیرند و پس از اینکه درخت را از چاله خارج کردید، آن را در چاله دیگری قرار دهید.

بهتر است پس از کاشت به اندازه کافی آن را آبیاری کنید، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا درخت با موقعیت جدید و شرایط آب و هوایی سازگار شود، بنابراین اگر محصول دهی آن کاهش یافت یا متوقف شد، نگران نباشید.

نتیجه گیری جابجایی درختان گردو:

ممکن است بخواهید درختان گردو خود را به هر دلیلی مانند تغییر باغات، فرسایش خاک و غیره از مکانی به مکان دیگر منتقل کنید. بهتر است از یک متخصص مشاوره بگیرید و با توجه به موارد فوق به شرایط آب و هوایی درخت توجه کنید.

به اندازه چاله ای که حفر می کنید توجه کنید تا ریشه ها خفه نشوند. آبیاری باید قبل و بعد از کاشت انجام شود.

پاسخی بگذارید