جانشین فرمانده کل انتظامی:
تاریخ : 1402/10/12 11:02
شناسه : 405215

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: تیراندازی در مراسم عروسی و عزا یک بدعت است و جرم محسوب می شود و به هیچ عنوان آداب و رسوم نیست.

سردار قاسم رضایی عصر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شهرستان شوش اظهار کرد: خوزستان به معنای واقعی جلوه مقاومت ایران اسلامی است، حق مردم امنیت و آرامش و زندگی راحت در حوزه انتظامی است و انتظارات مردم از نیروی انتظامی، انتظارات به حقی است و ما در حوزه انتظامی در کنار مردم انجام وظیفه می‌کنیم.

وی افزود: ما عملکرد بسیار خوبی را از همکاران خودمان در استان شاهد هستیم؛ طرح‌هایی در فصل تابستان و پاییز برای ارتقای امنیت و آرامش مردم ابلاغ کردیم که خوشبختانه گزارش خیلی خوب و مؤثری را در این زمینه در استان خوزستان داشتیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه دادند: یکی از موضوعاتی که در استان خوزستان به نوعی تبدیل به یک ناهنجاری شده، بحث سلاح و تیراندازی‌های غیر مجاز است در همین ۴۸ ساعت گذشته طرح جمع آوری سلاح در استان اجرا شد که بیش از ۱۰۰ قبضه سلاح با همکاری بسیار خوب مردم کشف شد.

وی در خصوص داشتن سلاح و تیراندازی غیر مجاز افزود: مردم باید به قوانین و مقررات کشور کاملاً واقف باشند؛ داشتن سلاح غیرمجاز و حمل آن جرم است و تیراندازی با آن در مراسم عروسی و عزا به عنوان بدعت بوده و جرم محسوب می‌شود و به هیچ عنوان آداب و رسم نیست.

سردار رضایی اظهار کرد: گزارشی که طی این سه روز در شهرهای مختلف استان چون امیدیه، ایذه، بهبهان، شوشتر و دشت آزادگان داشتیم خوشبختانه اقدامات همکاران بسیار مؤثر بوده و همچنین هماهنگی‌هایی که دستگاه‌های مرتبط حکومتی در استان داشتند اعم از دستگاه‌های سیاسی، قضائی و فرهنگی بسیار مؤثر بوده اما کافی نیست، باید کسانی که سلاح دارند تعیین تکلیف شوند و خودشان بیایند و سلاح خود را تحویل دهند ما تلفن ۱۹۷ و ۱۱۰ را در اختیار مردم قرار دادیم که هرگونه خبری در خصوص سلاح غیر مجاز دارند به این تلفن‌ها اعلام کنند.

وی در خصوص سلاح و مهمات تصریح کرد: این موضوع ما را آزرده خاطر می‌کند وقتی می‌بینیم در یک موضوع کوچک نزاعی اتفاق می‌افتد و طرفین کشته می‌دهند این برای عموم مردم هم بسیار سنگین و ناخرسند است لذا بحث جمع آوری سلاح و مهمات و همچنین مبارزه با قاچاق آن به جد در دستور کار پلیس است در همین ۴۸ ساعت گذشته در یگان‌های مرزی ما بیش از ۱۶۰ قبضه سلاح کشف شده است و این موضوع به جد در دستور کار پلیس بوده و استمرار خواهد داشت.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص خودروهای شوتی گفت: کسی که فیزیک و شاسی ماشین خود را تغییر می‌دهد و با سرعت غیر مجاز حرکت می‌کند به ویژه خودروهای پلاک مخدوش و بدون پلاک‌، این خودروها کاملاً تخلف قانونی دارند لذا به تمامی گشت‌ها اعلام شده به محض مشاهده این خودروها چه در مبدا و چه در مقصد و یا در مسیر باشند توقیف شوند و این شامل موتور سیکلت‌هایی که بدون پلاک یا پلاک مخدوش هستند هم می‌شود.

وی در خصوص سرقت‌ها عنوان کرد: سارقان هیچ وقت در امان نخواهند بود چه سارقان زورگیر، اماکن، منزل و.... همکاران ما به صورت تخصصی برنامه‌ریزی کرده وارد عمل شدند و نتایج خوبی هم به دست آوردند.

سردار رضایی در حوزه مرزبانی با بیان اینکه همکاران ما در مرز با روحیه و مقتدر هستند و هماهنگی بسیار خوبی با مرزبانی کشور عراق دارند، گفت: امروز ما مرز امنیتی نداریم و همه مرزهای ما امن هستند در سال‌های گذشته در برخی از مرزها قاچاق می‌شد اما ما امروز می‌بینیم که در مرز خوزستان با اقدامات مؤثری که مرزبانی داشته توانستیم این موضوع را مهار کنیم.

پاسخی بگذارید