رییس زاده عنوان کرد؛
تاریخ : 1402/12/21 11:13
شناسه : 407555

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، خواستار تصویب و ابلاغ تعرفه‌های ۱۴۰۳ قبل از پایان سال جاری شد.

محمد رئیس زاده، با بیان اینکه افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها کف خواسته جامعه پزشکی است، گفت: انتظار جامعه پزشکی این است که افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی و تشخیصی بدون تغییر و قبل از پایان سال ابلاغ شود. این خواسته جامعه پزشکی به نفع سلامت مردم و در راستای کاهش پرداخت از جیب مردم است، در عین حال بیمه‌ها باید زحمت بیشتری را تقبل کنند تا مردم آسایش بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: تحقق کاهش پرداخت از جیب مردم به دنبال تصویب ۴۶ درصدی تعرفه‌ها است. امیدواریم تا قبل از پایان سال، هیأت وزیران عدد تعرفه‌ها را بدون تغییر تصویب و ابلاغ کند تا از اول سال آینده با تعرفه حداقلی جدید به مردم ارائه خدمت کنیم. قطعاً اگر این عدد محقق نشود بار اختلال ناشی از این فضا و فشار به مردم وارد می‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه جامعه پزشکی امروز با چالش‌های بسیار زیادی مواجه است، گفت: چالش‌های بزرگ مربوط به پیشتازان هر عرصه‌ای است. چالش‌های فرا روی جامعه پزشکی نشان می‌دهد که حرکت این جامعه، حرکت بزرگی است. پرداختن به چالش‌ها نیز کار همه ما است. متأسفانه در ذهن و فکر برخی مسئولین کشور جامعه پزشکی جزو اولویت‌ها نیست، یعنی سلامت جزو اولویت‌ها نیست؛ اما متأسفانه تخریب و لگد زدن به جامعه پزشکی اولویت برخی از تریبون دارها و صاحبان مقام و منصب است و این نکته بسیار نگران کننده‌ای است، نگرانی ما نیز از آینده سلامت کشور است.

پاسخی بگذارید