تاریخ : 1395/11/18 18:18
شناسه : 13878

علی رمضانی پاچی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب ساری با اشاره به اینکه سیزدهمین نمایشگاه در مکان بهتری نسبت به مکان های سابق برگزار شده است، افزود: دسترسی به نمایشگاه کتاب در این دوره بهتر شده است اما باز هم اگرچه در مسیر اصلی تردد نیست اما متقاضیان بهتر به این کتب دسترس پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی هر سال در نمایشگاه های کتاب مازندران تکرار می شود و آن حضور ناشران دست چندم کشور در این نمایشگاه ها است، عنوان کرد: باید زمینه حضور ناشران مهم و برجسته کشور در این نمایشگاه های استانی مهیا شود.

پاچی با بیان اینکه کتب در حوزه دانشگاهی در این نمایشگاه و نیز کتاب های حوزه تخصصی بسیار اندک بود، عنوان کرد: به نظر می رسد مشکل اصلی در ناشران استان مازندران است که هنوز نتوانستیم کتب خاصی از ناشران استان مازندران تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه های کتاب مازندران معمولا سه یا چهار ناشر بیشتر حضور پیدا نمی کنند، افزود: در شهرستان های مازندران ناشران زیادی حضور دارند اما در این نمایشگاه ها شرکت نمی کنند.

پاچی با بیان اینکه ناشران تهرانی در نمایشگاه ها کتاب های ناشران دیگر را نیز به فروش می رسانند اما در مازندران اینگونه نیست، اظهار کرد: باید با هماهنگی بیشتر بین ناشران زمینه دسترسی فروش همه کتب تولید شده در مازندران مهیا شود.

وی با تاکید بر اینکه رونمایی های کتاب به جز دو کتاب دیگر رونمایی در این نمایشگاه ها دیده نمی شود، عنوان کرد: باید زمینه رونمایی بیشتر کتاب ها در نمایشگاه های کتاب فراهم شود.

این پژوهشگر، رونمایی های کتاب را زمینه ساز استقبال بیشتر مخاطبان عنوان کرد و گفت: باید کتاب تازه نشر یافته در مازندران در نمایشگاه کتاب رونمایی شود.انتهای پیام

پاسخی بگذارید