تاریخ : 1398/03/26 22:41
شناسه : 207464

شهردار ناحیه 2 منطقه 20 گفت: ایجاد فضای گفتمانی در شهر موجب کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد خواهد شد.



  بابک جعفری در گفتگو با خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز، بیان کرد : پویش «تهران شهر بدون دخانیات» از جمله برنامه هایی است که به همت اداره سلامت شهرداری منطقه 20، مدیران سرای محلات و با همکاری شهرداری ناحیه 2 امروز در بوستان کمیل ‌اجرا شد.


جعفری افزود:این پویش که بمناسبت هفته ملی بدون دخانیات در بوستان ها، معابر پرتردد و اماکن شهرداری برگزار شد، پتانسیل آن را داراست که در بلند مدت با استمرار و تداوم، این اقدام موثر تبدیل به یک فضای فرهنگی شود. 


شهردار ناحیه 2 منطقه 20، با اشاره بر اینکه یکی از مهم ترین امور در این پویش، ایجاد فضای "گفتگوی شهری" است، افزود: اصل این فضا به تاریخچه گذشته شهری بر می گردد؛ مردم در مکان هایی مانند چهار سوق بازارها، قهوه خانه ها و... با یکدیگر به گفتگو می نشستند. اما امروزه با روی کار آمدن فضای مجازی این اساس حتی در خانواده ها هم ضعیف شده است. 


وی با اشاره بر کاهش آمار گفتگوی اعضای خانواده در سطوح مختلف، اظهار داشت: نبود گفتگو در شهر، موجب نابودی بخش فرهنگی می شود و این اصل بطور حتم ریشه در خانواده دارد.  زمانیکه گفتگو در کوچکترین واحد ساختار اجتماعی از دست برود، قطعا این معضل وارد اجتماع می شود و مخاطرات زیادی در بر خواهد داشت. 

  
جعفری یادآور شد : در برخوردهای مختلف بین افراد در جامعه مانند: رخ دادن یک تصادف، خیلی سریع خسارت دیدگان درگیر می شوند، این عامل نشان می دهد ما قدرت گفتگو را در عدم تمرین آن ازدست داده ایم. 


شهردار ناحیه 2 منطقه 20، ادامه داد: خصوصیتی که این فضای گفتگو در شهر دارد. بواسطه تمرین خانواده ها، عابرین، همسایگان و... در تبادل نظرات با موضوعات مختلف است. 


وی با تاکید بر اینکه  نقش اصلی یک شهر را گفتگو و تبادل نظر ایفا می کند، گفت: بخش اول شهرها از جسم تشکیل شده که کالبد فیزیکی آن است، اما بخش اصلی شهر "جان شهر" محسوب می شود که انسان ها ٱن را تشکیل می دهند و اگر جان و روح شهر در ارتباطات جریان نداشته باشد. فرد در جامعه منزوی شده و به اعتیاد روی خواهد آورد و می توان اذعان داشت آمار بالای افراد بیکار در عدم ارتباط صحیح آنان در اجتماع است. 


جعفری در پایان اضافه کرد :اگر گفتگوی سالم در جامعه گسترش یابد، آنوقت افراد نسبت به هم تعلق اجتماعی پیدا می کنند و کمک رسانی ها بیشتر خواهد شد. با توجه باینکه همین عامل در روستا ها استمرار دارد، می توانیم با تکرار این فضاها  تمرینی در میان  مردم داشته باشیم تا با گفتگو در کنار یکدیگر امور را در راستای توسعه شهری پیش گیرند.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید