تاریخ : 1398/04/22 22:45
شناسه : 208004

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری از افزایش 30 درصدی جلب و جذب مشارکت های مردمی به سبب اعتماد ایجاد شده، خبر داد.



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - مینا رجایی در نشست خبری اصحاب رسانه بمناسبت هفته بهزیستی، بیان کرد : اهم فعالیت های ما درسال جاری جلب و جذب مشارکت مردمی  440میلیون تومان نقدی و 1/5میلیارد تومان غیر نقدی بوده که طبق این گزارش 30 درصد به جهت اعتماد ایجاد شده، در این حوزه رشد داشتیم. با حمایت یک خیر 110 نفر را به مشهد مقدس راهی شدند. در طرح حامی 290 کودک را با 71 میلیون تومان حمایت کردیم. 

رجایی عنوان کرد : 50 درصد آزمایش و مشاوره های ژنتیک قبل ازدواج برای جلوگیری از معلولیت ها افزایش داشتیم و تعداد مراجعین برای انجام مشاوره ژنتیکی از ۱۳۰ نفر به ۲۱۰ نفر در سه ماهه نخست افزایش یافته است.  رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه ۳۸ نفر از خدمات دریافت مسکن به مبلغ ۱۰۸ میلیون تومان بهره مند شدند، گفت: ۱۷۰ واحد مسکن مهر در نیمه نخست امسال به معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان واگذار شد.

  وی با بیان اینکه پروژه آبنیه آژینه آماده و تحویل داده شده است، افزود: ۱۵ واحد مسکونی در سال جاری سهمیه شهرستان ری بود تا جامعه هدف بهزیستی از مزایای دریافت مسکن بهره مند شوند.  رجایی به تشکیل پرونده بیمه مددجویان اشاره کرد و یادآور شد: ۱۲ مورد پرونده بیمه برای مددجویان بهزیستی تشکیل شد تا بتوان در این بخش نیز به مددجویان خدمات رسانی کرد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری بیمه مددجویان را امری مهم و ضروری دانست و گفت: بیمه مددجویان در راستای حمایت از این گروه انجام می‌شوند تا از خدمات مطلوب و بیشتری استفاده کنند.  وی با بیان اینکه استان تهران معین استان خوزستان در کمک رسانی به سیلزدگان بود، افزود: در ابتدای سال جاری ۲۲۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی برای کمک به سیلزدگان جمع آوری و برای آنها ارسال شد. 

رجایی خاطر نشان کرد : خوشبختانه آمار مهد کودک هایمان از 24 عدد به 36 تا افزایش داشته است و تعداد کودکان پذیرش شده هزار و 726 نفر بوده است ولی این تعداد نسبت به 110 هزار کودک بسیار ناچیز هست، بنابراین تلاشمان اینست این تعداد را ارتقا بخشیم چون در مقایسه با کشور توسعه یافته که 80 تا 90 درصد کودکان آن از خدمات آموزشی و فرهنگی در سن زیر 6 سال استفاده می کنند، به هیچ عنوان برابری نمی کند. و این عامل به این مسئله بازمی گردد که تعداد زیادی مهد کودک غیر مجاز بعلت پایین بودن شهریه در سطح شهرستان داریم.

    وی در پایان به اهم فعالیت های در حال اجرا در هفته بهزیستی اشاره کرد و گفت : بازید از کودکان از مراکز تحت پوشش، آموزش پیشگیری از اعتیاد وآگاه سازی بیماری های ژنتیکی جهت نماز گزاران حرم عبدالعظیم رضوی با هماهنگی تولیت حرم، دیدار با خانواده معظم شهدا، برنامه آموزشی (فرزند پروری-آموزش بهداشت و فردی و محیطی)، حضور کارشناس بهداشت در مهد کودک جهت سنجش قدووزن و رشد کودکان، ارائه واحد کار بهزیستی و معرفی کودکان تحت پوشش بهزیستی مثل کودکان معلول اهدا هدیه و یادبود به کودکان همنام (امام رضا(ع)) از مهم ترین اقدامات ما در 37 مورد در دست اقدام است که برگزاری دستاوردهای مددجویان بخصوص در زمینه صنایع دستی در راستای جامعه هدف سازمان بمناسبت گرامیداشت این هفته در کاروانسرای شاه عباسی در قالب 15 غرفه بمدت یک ماه برپا خواهد بود.

   انتهای پیام/

پاسخی بگذارید