تاریخ : 1398/06/16 16:32
شناسه : 209142

رییس اداره تبلیغات شهرستان ری تاکید کرد :جایگاه خانواده و تربیت دینی مولفه اصلی در استواری فرهنگی عاشورایی محسوب می شود که نقش بانوان در این عرصه اصلی ترین عامل شمرده می شود.



به گزارش شاخه سبز از شهرری - حجت الاسلام علی کنگرلو  در همایش «فعالین اجتماعی» بانوان با اشاره بر اهمیت خانواده اظهار کرد: امام حسین(ع) با خانواده خود حرکت را آغاز می کند و خانواده اش را همراه با خود وارد عرصه می کند.


وی افزود: بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) نیز خانواده اش پیام امام را به همه رساندند و اسیر ذلیل نبودند در حالی که برخی مداحان برای اینکه اشک مردم را دربیاورند از اشعار و سخنانی استفاده می کنند که باعث وهن اهل بیت(ع) است.


کنگرلو با تاکید بر فعالیت های اجتماعی جامعه گفت: جمع های خانوادگی، ارتباط محلی و اجتماعات مذهبی تاثیرات خوبی در جامعه دارد و به خصوص بانوان که در بیشتر جلسات مذهبی و عزاداری شرکت می کنند، می تواند در فضای دینی بسیار تاثیرگذار باشد.


وی با بیان اینکه اسلام مخالف فعالیت اجتماعی بانوان نیست، تصریح کرد: جامعه نیاز به شادابی و نشاط دارد و این شادابی می تواند در کنار خانواده شکل بگیرد.


رییس اداره تبلیغات شهرستان ری بیان کرد: توجه به موضوع خانواده اهمیت زیادی دارد و بزرگان نیز نسبت به این موضوع سفارش فراوان کرده اند اما مشکلات اقتصادی باعث شده که مردان از خانواده غافل شوند.


کنگرلو با اشاره به اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های فرهنگی و دینی توسط مردم انجام می شد، افزود: باید خودمان وارد صحنه فعالیت ها شویم و فعالیت های فرهنگی را از خانواده ها شروع کنیم.


وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: اگر طلاق رسمی و همچنین طلاق عاطفی در جامعه زیاد شده است به خاطر این است که از آموزه های دینی فاصله گرفته ایم لذا بهتر است مداحان و مبلغان در هیئت های مذهبی در باره موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و تربیت دینی نیز صحبت کنند.



انتهای پیام/


پاسخی بگذارید