تاریخ : 1398/09/19 11:26
شناسه : 209723


مهدی غلامی - بالاخره زمان ثبت نام برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع و به پایان رسید.

قبل از این مهم در بین همگان صحبت از آمدن و نیامدن کاندیدای خاص بود و دراین بین خود کاندیدا هم تا روزهای آخر تمایل زیادی را برای ثبت نام نشان نمیدادند به طوری که حتی سیدمهدی مقدسی به صورت علنی اعلام کرد که در انتخابات بنا به دلایلی ثبت نام نمیکنم ولی در ثانیه های آخر ثبت نام را به عمل آورد.

به همین دلیل بازار انتخابات امسال نیز همانند سالهای گذشته گرم شد و باوجود محمد حسن آصفری، سیدمهدی مقدسی، علی اکبر کریمی و سید احمد لطفی این امر به اوج هیجان خود رسید و چیزی که بیش از همه مورد توجه میباشد اینست که تفکرات هرچهار نفر که هرکدام در حال حاضر سابقه یک دوره مجلس را دارند ،کاملا متفاوت از هم میباشد و همین تفاوتها باعث زیباییهای کار میشود.
البته ایجاد رقابت در بین این افراد زود میباشد چراکه هموز جواب تایید و رد صلاحیتها نیامده و باید صبر کرد و دید که آیا این چهار شاخ اراک در گردونه میمانند و یا خیلی زود از میدان نبرد خارج میشوند که دراین امر در بین همگان صحبتهای متفاوتی در میان است.

عده ای میگویند که فلانی بدون شک رد صلاحیت خواهد شد و عده ای میگویند همان فرد بنا به دلایل و رایزنیهایی تایید صلاحیت خواهد شد اما چیزی که مشهود است در این خصوص روایات زیاد میباشد.

نکته حائز اهمیت اینجاست که هر کدام در بخشهایی دارای نقاط قوت و ضعفهایی برای رای آوردن میباشند و در این راستا نظرات عده ای صاحب نظر را بهره گرفته ایم.

محمد حسن آصفری که یک اصولگرای تمام عیار و در مجلس نهم نماینده اراک بود،در آن زمان علاوه بر شهرتوجه زیادی به روستاییان نمود و توانست جایگاه خاصی را در بین آنها به دست آورد و همچنین قاطعیت خود را به رخ همگان کشید و بارها برای خدمت به مردم با بسیاری از مسئولین به صو ت واقعی ونه در ظاهر درگیر شد و صداقت خود را اثبات کرد و شایان ذکر است آصفری از مخالفان نامی دولت حسن روحانی میباشد.

سید مهدی مقدسی که در اراک به سید اصلاحات شهره میباشد و در حال حاضر نیزنمایندگی اراک را عهده دار است، قصد دارد تا دبل خود را انجام دهد و با ورود ثانیه آخری خود عزم حداکثری خود را برای این مهم گرفته است.

مقدسی اصلاح طلب که همسوی دولت میباشد ،حامیان وی شاید بتوان گفت که بیشتر از صنعتیها میباشند و با توجه به همسو بودن وی با دولت در همین استان مرکزی طبیعتا اکثر مدیران استان با وی همراه میباشند به طوری که در اقدامی عجیب احمد سجادی مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی که بعد از مدیریت طولانی و بسیار شایسته غلامرضا فتح آبادی در این سمت روی کار آمد، به یکباره از سیدمهدی مقدسی حمایت نمود که سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی با قاطعیت اعلام کرد که اگر بار دیگر چنین اشتباهی از سجادی با توجه به سوابق فرمانداریهای وی سر بزند،عزل خواهد شد.

علی اکبر کریمی هم که از نماینده های ولایی مجلس دهم به حساب می آید، همانند مقدسی به دنبال دبل است .

کریمی که در انتخابات دهمین دوره رکورد رای آوری را زد در این دوره هم به دنبال همین امر میباشد که البته کاری بسیار دشوار است و به عقیده بسیاری از افراد به صورت مجدد میزان چنین تعداد رایی برای بار دوم غیر ممکن است و حال باید دید این ماموریت غیرممکن چه میشود.

سید احمد لطفی هم که در دوره هشتم نمایندگی اراک را عهده دار بود، امیدوار است که در صورت تایید صلاحیت شدن و بعد از دو دوره وقفه مجددا بر صندلی بهارستان تکیه بزند.

لطفی امید بیشترش به نیروهایی است که در زمان تصدی شهرداری اراک آنها را وارد مجموعه کرد و پروبال داد.

البته نمیتوان از سایر کاندیدای دیگر غافل شد چراکه در انتخابات برای همه شانس یکسان قائل هستیم و از این دسته کاندیدا میتوان به اشرف بهادری و مجیدکلوانی که هر دو سابقه حضور در شورای شهر اراک را دارند، نام برد.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید