محله منصوریه - منگل در انتظار:
تاریخ : 1400/07/4 11:59
شناسه : 399733

مردم محله منصوریه - منگل در انتظار افزایش ضریب امنیت تردد پس از وعده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۰ هستند.


  به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - آتنا تکیه: پدیده رو به رشد افزایش جمعیت و توسعه شهرها باعث ایجاد شلوغی، ترافیک می شود و بدنبال آن پیامدهای اقتصادی و اجتماعی بسیاری را موجب می گردد. بهترین راهکارها در جهت رفع این مشکلات در بین برنامه ریزان و مدیرانشهری مطرح می باشد . 


امنیت عابرین پیاده در جاده های سطح شهر از اولویت های سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری است که در این راستا و در پی درخواست مکرر شهروندان، همراه با تاکید اعضای شورایاری محلات و شهردار ناحیه مبنی بر ایجاد سرعتگیر و کاهش سرعت خودروها جهت ایجاد امنیت جانی عابرین پیاده در برخی از نقاط محورهای مواصلاتی سرعتگیرهای آسفالتی استاندارد در نقاط، کارشناسی شده ایجاد و رنگ آمیزی می شوند.

خیابان فداییان اسلام و سه راه پرتردد سیمان این روزها وضعیت مطلوبی برای تردد و حمل و نقل شهری ندارد، نرده های حفاظی بین این خیابان روزانه به سرقت می روند و همچنین سرعتگیر مناسب، چراغ چشمک زن و یا یک پاخور مناسب، امنیت عبور و مرور عابرین پیاده را حفظ نمی کنند. 

این سه راه بعنوان نقطه متصله دو محله "منصوریه - منگل" با اسم و رسم کهن است که در نواحی یک و دو شهرداری منطقه ۲۰ ادغام شدند.


    عکس مربوط به ٢۴ شهریور ماه ١۴٠٠ (سه راه پل سیمان)  پژو پارس در هنگام دور زدن بروی خط عابر پیاده به خودرو جلو برخورد می کند


  وجود ادارات و معاونت های مختلف، یک کلینیک فوق تخصصی، شعبات بانکی مختلف در محله منگل که خود دارای یک بازار محلی خوشنام و نشان است، موجب شده تا تردد روزانه عابرین از محله مسکونی منصوریه به منگل افزایش یابد. 


اما کماکان با نادیده گرفته شدن امنیت و اهمیت، این سه راه یا بهتر است بگوییم این، حلقه وصل دو محله هستیم.


 برای رفع حل مسائل پیش آمده با ابوذر ریاضی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۰ در ارتباط شدیم و وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه شاهد سرقت معتادین و افرادی شدیم که جان شهروندان مان را بخطر می اندازند؛ زیرا در نگاه اول، نبود تجهیزات ایمنی، سهولت تردد را افزایش می دهد ولی از نظر  برنامه ریزی کاربردی، در آینده خسارات جبران ناپذیری را مخصوصا برای کودکان و سالمندانمان به بار خواهد آورد.


ریاضی افزود : در مورد نصب علائم و تدابیر امنیتی بیشتر در این سه راه بهمراه تیم نظارتی، پس از طرح کامل همه جوانب اقدام فوری نسبت به این موضوعات را خواهیم داشت. 


گفتنی است: در این زمینه نیز معصومه پورنظری شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ٢٠ در گفتگو با شورایاران محله منصوریه - منگل قول مساعدت سریع و بموقع در جهت افزایش ایمنی این سه راه را داد که امیدواریم این شروع نظارت ها، امنیت بیشتری برای مردم محله ای که در اصلی ترین خیابان شهرستان ری تردد دارند، بهمراه داشته باشد. 




انتهای پیام /

پاسخی بگذارید