مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس اصفهان:
تاریخ : 1401/11/4 11:02
شناسه : 401389

به گزارش شاخه سبز از اصفهان _ مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس اصفهان، یکی از اولویت‌های مهم این نهاد را ساماندهی فضاهای ناایمن ونامطلوب آموزشی و فراهم کردن فضای امن فیزیکی برای دانش آموزان با مشارکت خیران عنوان‌کرد.

مجید نسیمی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، بالغ‌بر هزار و۳۰۰ کلاس درس داستان که سال احداث‌ آن‌ها به قبل از سال ۶۰ برمی‌گردد،باید تخریب و بازسازی شود و حدود ۱۴ هزار کلاس درس در استان که بیش از ۳۰ تا ۴۰ سال قدمت دارند نیازمند مقاوم‌سازی است.

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان افزود: همچنین حدود ۱۰ هزار کلاس که مربوط به سال ۷۶ به بعد است مستحکم و قابل‌استفاده به‌صورت امن برای دانش آموزان است.

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان خاطرنشان کرد: درمجموع ۲۸ درصد از کلاس‌های استان اصفهان مستحکم، ۳۱ درصد تخریبی و ۴۱ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر این ۹۴ مدرسه با ۷۳۳ کلاس درس در استان جزو مدارس خطرآفرین است که در سال‌های اخیر ‌۲۲ مدرسه با۱۷۷ کلاس از این مدارس به‌فوریت تخلیه و با استفاده از محل اعتبارات دولتی و یا با مشارکت خیران تخریب و بازسازی‌ شده است.

نسیمی افزود: ۴۰ مدرسه با حدود ۴۰۰ کلاس و بالغ‌بر ۱۹ هزار دانش‌آموز در استان براثر فرونشست زمین دچار آسیب‌دیدگی شده که باید تخلیه و بازسازی شود و ۹ مدرسه نیز با ۱۰۹ کلاس به علت فرونشست نیازمندترمیم و مقاوم‌سازی است.

وی با اشاره به جمعیت ۹۲۸ هزار و ۸۰۵ نفری دانش آموزان استان اصفهان در سه دوره تحصیلی، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۷۷۸هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان به کمبودها و نیازهای فضاهای آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۳۰ مدرسه با جمعیت ۶۸حدود ۷۰ هزار دانش‌آموز در نوبت به‌صورت دو نوبته در ۲۲ منطقه و نواحی استان دایر است.

وی تصریح کرد: ۱۴.۷۵ درصد از کلاس‌های دایر مدارس دولتی استان و ۱۷.۵۷ درصد از دانش آموزان مدارس دولتی استان در مدارس دو نوبته مشغول تحصیل هستند.

حدود یک‌میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان مشغول به تحصیل هستند.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید