تاریخ : 1402/03/20 12:38
شناسه : 403089

شاخه سبز- مربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: دختران مرداد ماه به مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا می‌روند و از کسب مدال در قاره کهن ناامید نیستیم.

مه‌سیما بابایی روز شنبه درباره برنامه‌های پیش روی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان، اظهار داشت: اردوی تیم ملی زنان از ششم خرداد ماه در کمپ تیم‌های ملی وزنه‌برداری در ورزشگاه آزادی در حال برگزاری است. در این اردو چهار وزنه‌بردار در رده سنی بزرگسال شامل، سیده الهام حسینی، پریسا نورعلی، الهه رزاقی و زینب شیخ ارباب و در رده جوانان سید غزاله و غزل حسینی، ریحانه کریمی، عسل کدخدایی و زهرا حسینی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ۶ وزنه‌بردار دیگر هم به اردو اضافه می شوند، گفت: فاطمه کشاورز، هانیه شریفی، سیده‌زهرا حسینی، لعیا کریمی، کیژن مقصودی و آنیتا فیضی بعد از امتحانات مدرسه وارد اردو می‌شوند. وزنه‌برداران نوجوان و جوان ما خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کنند. مسابقاتی که از ششم تا چهاردهم مرداد به میزبانی هند برگزار می‌شود.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان عنوان کرد: همچنین ۶ نفر از وزنه‌برداران به صورت ادواری از استان‌های مختلف به اردو دعوت شدند. رکوردگیری در تمامی رده‌های سنی اهمیت دارد و ما رکوردگیری را انجام می‌دهیم و طبق آن و در صورت جلب نظر کادر فنی، دختران را به آسیا اعزام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزنه‌برداران با حضور در اردوهای مستمر توانستند رکوردهای خود را ارتقا بخشند. از کسب مدال در آسیا ناامید نیستیم و امیدوارم وزنه‌برداران ارتقای رکورد هم داشته باشند. در این مدت بانوان در وزنه‌برداری خوب درخشیدند و آهسته این مسیر را پیش می‌روند و امیدوارم همین روند را ادامه دهند و به مدال‌های خوبی برسیم.

بابایی درباره شرایط الهام حسینی گفت: او وضعیت خوبی دارد و در مسابقات قهرمانی آسیا رقبای سختی داشت اما ۱۰ کیلوگرم رکورد خود را افزایش داد و این موضوع برای کادر فنی رضایت‌بخش بود و امیدوارم تمریناتش را به خوبی پیش ببرد و شرایط وی هم بهتر شود.

وی یادآور شد: طرح استعدادیابی ما به صورت ادواری در اردو انجام می‌شود. هر چند مربیان سازنده در استان‌های مختلف وزنه‌بردارانی که نخبه هستند، شناسایی می‌کنند. با توجه به اهمیت بحث دوپینگ، در بدو ورود به اردو از وزنه‌برداران تست گرفته می‌شود.

پاسخی بگذارید