تاریخ : 1402/05/29 11:58
شناسه : 403801

به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و تقدیر از زحمات اهالی رسانه و قلم و همچنین ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، نشست خبری دکتر جواد نوری نیا با خبرنگاران رسانه های جمعی استان برگزار شد.

به گزارش شاخه سبز ، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در این نشست با بیان اینکه هدف اصلی پارک‌های علم و فناوری تسهیل رشد برای کسب‌وکارها، کارآفرینان، استارت‌آپ‌ها در زمینه‌های مختلف است، اظهار کرد: ماموریت ما کمک به شکوفایی سرمایه‌های انسانی و علمی است.

دکتر نوری نیا در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: پارک در حال حاضر مراکز رشد مشترکی با همکاری منطقه آزاد ماکو، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، دانشگاه ارومیه و دانشگاه پیام نور، راه‌اندازی کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به بهره‌مندی ۲ هزار و ۲۹۲ نفر ساعت از دوره‌های آموزشی پارک علم و فناوری استان جهت توانمندسازی تشریح کرد: خدمات مشاوره‌ای مختلفی در حوزه های گوناگون، توسط مشاوران مجرب به واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر ارائه می‌شود.

به گفته دکتر نوری نیا فراهم آوردن امکان حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها از دیگر خدمات پارک علم و فناوری است.

وی در ادامه اظهار کرد: رسالت پارک‌ها در کنار دانش‌بنیان بودن، تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری‌سازی محصولات است طوری که در دانشگاه‌ها دانش تولید و در پارک‌ها این دانش به محصول تبدیل و تجاری‌سازی می‌شود، از این رو از هر ایده و فناوری جدیدی که قابل تبدیل به تجاری‌سازی است، حمایت می‌کنیم تا شاهد تبدیل علم به ثروت در منطقه باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه قوانین مناطق آزاد در پارک‌های علم و فناوری هم اعمال می‌شود، گفت: استفاده از این ظرفیت‌های قانونی جزو اولویت‌هاست و می‌تواند در تحقق اکوسیستم نوآوری استان به عنوان یکی از اهداف میان‌مدت توسعه اقتصادی مؤثر باشد.

نوری نیا خاطرنشان کرد: با حصارکشی محدوده پارک علم و فناوری می‌توان از مزایای منطقه آزاد ویژه پارک‌ها در این حوزه بهره‌مند شد اما متأسفانه برای این حصارکشی با مشکلاتی روبرو شدیم که امیدواریم به زودی رفع شود.

وی یادآور شد: علت عدم حصارکشی این پارک در ۱۷ سال گذشته به دلیل تردد جاده مواصلاتی یکی از روستاها به جاده اصلی از داخل پارک علم و فناوری است که همین موضوع سبب عدم دریافت مجوز شده است.

نوری‌نیا ادامه داد: جاده جایگزین برای روستاییان همجوار آماده شده است که در صورت انجام کلیه مفاد حصارکشی، این پارک طبق قوانین کشور می‌تواند تا یک ماه آینده از مزایای منطقه آزاد از جمله معافیت‌های گمرکی، مالیاتی و بیمه‌ای و دیگر مزایا استفاده کند.

پاسخی بگذارید