تاریخ : 1395/10/27 17:11
شناسه : 6643

نوربخش رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران از روند فعالیت مدول اول و مراحل ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری بازدید کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران در این بازدید، احداث طرح های فاضلاب را یکی از مباحث مهم زیست محیطی در زمینه کاهش آلودگی آب وخاک دانست و گفت: شهروندان باید با طرح هایی که در ارتباط با حفظ محیط زیست اجرا می شود، آشنا شوند.

نوربخش با اشاره بر لزوم ایجاد شبکه های فاضلاب در شهرها و روستاها، افزود: فرهنگ استفاده از پسماندهای ناشی از تصفیه فاضلاب باید رواج یابد.

وی، درباره تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری گفت: جانمایی و فضا سازی این تصفیه‌خانه بسیار مناسب است و از نظر محیطی و آلودگی مشکلی در آن وجود ندارد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران نیز در این بازدید گفت: تصفیه خانه فاضلاب ساری به منظور حفظ محیط زیست و افزایش سطح بهداشت عمومی در 4 مدول و با تحت پوشش قرار دادن 420 هزار نفر طراحی شد.

ذبیح الله ذاکری ادامه داد: مدول اول این تصفیه خانه با تحت پوشش قرار دادن جمعیت 105 هزار نفر در سال 1391 به بهره برداری رسید. 310 کیلومتر شبکه و 10 کیلومتر خط انتقال فاضلاب در شهر ساری ایجاد شد. تاکنون 16 هزار و 500 انشعاب فاضلاب نصب و 26 هزار واحد تحت پوشش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: درحال حاضر مدول اول این تصفیه خانه با ظرفیت 13هزار متر مکعب عملیات، جمع آوری و تصفیه فاضلاب را انجام می دهد. مدول دوم این تصفیه خانه با پوشش دادن 105 هزار نفر درحال احداث است.

ذاکری با بیان اینکه عملیات ساخت سازه های فیزیکی مدول دوم 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: این تصفیه خانه با فرایند لجن فعال با هوادهی عمقی و اختلاط کامل درحال ساخت است.انتهای پیام

پاسخی بگذارید