تاریخ : 1395/11/4 18:18
شناسه : 9150

حسین محمد رضایی در جلسه کمک به تولید و اقتصاد مقاومتی، تنها راه نجات کشور را در توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و با اشاره به توانمندی کشور کوچکی همانند ژاپن و اتکا به تولید داخل در گندم، اظهار کرد: اگر خواهان سربلندی کشور و نظام جمهوری اسلامی در دنیا هستیم باید به اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه مردم تا حدی می‌توانند مشکلات اقتصادی را تحمل کنند، افزود: استکبار می‌خواهد از راه اقتصاد کمر نظام را بشکند و استراتژی نظام سلطه نیز این است که مردم در مقابل حاکمیت قرار گیرند.

جانشین سپاه کربلای مازندران با تاکید بر اتحاد و همدلی همه مردم در این زمینه،تصریح کرد: اگر بخشی از مشکلات نیز برطرف شود تا حدی می‌تواند کمک کند و کوتاه کردن سیکل اداری برای تولید کننده می‌تواند میل و رغبت را برای تولید افزایش دهد.

رضایی با اشاره به قابلیت‌های غرب مازندران در تولید مرکبات گفت: مرکبات و کیوی می‌تواند تبدیل به فراورده های زیادی شود که توجیه اقتصادی نیز داشته باشد و به تولیدکننده نیز در بازار فروش محصول کمک کند.

این مسئول به عنوان نمونه به چرم کشور ایتالیا اشاره کرد وگفت: این کشور پوست حیوانات را با قیمت پایین از کشور خریداری می‌کند و عملیات تبدیلی بر روی آن انجام می دهد که تبدیل به چرم مرغوب می‌شود و بعد با چند برابر قیمت به کشور ما می‌فروشد.

رضایی با بیان اینکه می‌توان فضاها را بهبود بخشید، اظهار کرد: توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی موجب تحول در اقتصاد و تقویت پایه‌های اقتصادی نظام می‌شود.از زمان جنگ ثابت کردیم که هرگاه کنار هم باشیم می‌توانیم همه مشکلات رابرطرف کنیم و هیچ کشوری نمی‌تواند ما را شکست دهد. اگر می‌خواهیم در عرصه اقتصادی بالندگی و پویایی ایجاد شود نیاز است مسئولان به توانمندی مردم ایمان داشته باشند تا خواسته مقام معظم رهبری دراقتصاد مقاومتی محقق و نگرانی مردم نیز از بین برود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی مازندران نیز با تاکید بر محور قرار دادن صنایع تبدیلی گفت:یکی از ضرورت‌های جدی در اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی است که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.

غلام‌رضا شریعتی با بیان اینکه ضرورت این‌کار در مازندران بیشتر درک شد، افزود: در بارش برف اخیر که موجب خسارت‌های زیادی در بخش مرکبات شد اگر صنایع تبدیلی مناسب با اقلیم مازندران وجود داشت بسیاری از این خسارت‌ها قابل جبران بود. اگر خواهان برطرف شدن گره بیکاری جوانان و رفع موانع تولیدکنندگان و نیز توانمند سازی تولیدکنندگان هستیم، راه آن توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به صنایع تبدیلی و از جمله صنایع کوچک است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به صنایع کوچک تبدیلی، بیان کرد: صنایع بزرگ سرمایه بَر و انرژی بَر است اما صنایع کوچک متکی به فرد و توانمندی وی است و بهتر می تواند نتیجه بخش باشد. حمایت جهاد سازندگی به نمایندگی از سپاه وجود دارد و در این زمینه نیاز به تقویت اعتبارات، تبلیغات محصول با بِرند نوشهر و حل مشکلات شهرستان در زمینه تولید است.

شریعتی افزود: امروز تولید وجود دارد اما آنچه مورد نگرانی بیشتر برای تولید کننده است مسائل مرتبط با صنایع تبدیلی، بسته بندی و انبارداری است که انگیزه تولید را می‌گیرد.

مشایخ، امام جمعه نوشهر با بیان اینکه محصولات کشاورزی از نیازهای ضروری استان است، یادآور شد:مسئولیت تولید یک چیز است و نگهداری از آن مقوله دیگری است که باعث بروز مشکلات و نگرانی‌هایی برای تولید کننده می‌شود.

وی، کمبود زمین‌های کشاورزی را از مهم‌ترین مشکلات در بخش کشاورزی نوشهر عنوان کرد و گفت: در گذشته زمین‌های کشاورزی به مراتب بیشتر از حال حاضر بود اما با گذشته زمان بسیاری از آنها تبدیل به مسکونی شد و این امر تاثیر زیادی در کشاورزی منطقه و اشتغال داشته است.

امام جمعه نوشهر گران بودن محصولات کشاورزی از جمله میوه را در ایام عید در منطقه از دیگر مشکلات دانست و متذکر شد: از 15 اسفند ماه هر سال تا 20 فروردین به دلیل محدود شدن عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین و وارد کردن میوه و خیار و گوجه، این محصولات تا حد زیادی افزایش قیمت پیدا می‌کنند و نیاز است سردخانه یا انباری مناسب جهت ذخیره سازی در شهرستان ایجاد شود.

فرمانده سپاه ناحیه نوشهر اظهارکرد: با همکاری جهاد کشاورزی، شیلات، فنی و حرفه ای و برخی دیگر دستگاه‌ها تعداد 907 نفر در کارگاه های مختلف دوره های آموزشی را طی کردند و برخی در صنایع تبدیلی مرتبط با گل و گیاه، قارچ و زنبورداری مشغول به کار شدند.

رمضانی افزود: نوشهر یکی از شهرهای گردشگری کشور است در سال 95 به عنوان قطب صنایع تبدیلی ترشیجات معرفی شد و با همکاری بانک مهر اقتصاد و برخی ادارات تاکنون 10 نفر فعالیت خوبی را در این بخش داشته اند.

وی تصریح کرد: مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای 110 نفر در دام سبک و سنگین، زنبور داری و تولید قارچ پرداخت شد.

فرمانده سپاه ناحیه نوشهر با اشاره به نظارت بر نحوه صرف و فعالیت تولید کنندگانی که موفق به دریافت تسهیلات از سوی بسیج استان شده اند، ابراز کرد: بسیاری از این افراد توانستند با دریافت تسهیلات شغل ایجاد کنند.

رمضانی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره تعاون، بهداشت و درمان و برخی دستگاه‌های دیگر برای تعداد 38 نفر مجوز مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی صادر شد و 50 نفر نیز در کارآفرینی آموزش دیدند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب شهرستان نوشهر در پرورش زنبورگفت: پیشنهاد می‌شود در سال 96 این شهرستان در صنایع تبدیلی قطب زنبورداری معرفی شود.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید