گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 119418
لزوم دانش افزایی توسط بازی های مجازی
فضای مجازی رقیب کتاب و ورزش است

حال که در شرایط کنونی، میل به مطالعه و ورزش (دو نیاز عمومی و اساسی جامعه) قصد اضافه شدن ندارد لازم است تا بخش فرهنگی و محتوا ساز کشور این دو موضوع مهم را در قالب برنامه ها و بازی های مجازی جزء ذهن و دغدغه های جوانان امروزمان بکنند. دنیای امروز که اینچنین غیر طبیعی شده، دنیای قرن 15 خیلی قابل تصور و تصویر کردن نیست. امروزه حتی وقتی میخواهی به فرزندت غذا بدهی، تا وقتی که حاضر نیست نیم ساعت از این ابزارها دور شود برای تغذیه ی جسم عزیزش، هنگام بازی بهتر میتوانی تمام غذا را به او بخورانی. گرسنگی برای بچه های امروزی وقتی معنی دارد که مادرِ خانه وای فای را خاموش میکند. در این لحظه است که شور و هیجان دوباره به فضای ساکتِ خانه برمیگردد. هر چند نگاههای قدیمی، صفا و همدلیِ اهل خانه را یک اصل میدانند و در کنار هم بودن را یک ضرورت میشمارند و گفتمان بین اعضای خانه را نشانه ی حیاتش برمیشمرند ولی امروزی ها دوست دارند در فضای دیگری حقیقت و لذت را بجویند.
حاشیه نرویم. مجموعه های فرهنگی و برنامه ریزان اجتماعی باید تمام توان خود را برای پر بار شدن این ابزارهای پر جاذبه و لذت آفرین به کار گیرند. در این صورت است که نسل حال و آینده از معلومات عمومی و ارتباطی خوبی برخوردار میشوند. در این حالت است که این نسل تماماً اسیر فضای صفر و یک نخواهند بود. زندگی های آینده نباید تحت تاثیر رباتها باشد. انسان انسان است و ربات هر چه هم پیشرفته باشد، یکی از ساخته های دست بشر است.
* فرصتِ نابِ " آموزش در فضای مجازی" را مغتنم بشماریم *
سید علی محمدی


پاسخی بگذارید