تاریخ : 1395/11/18 16:26
شناسه : 13832

عزیزالله شهیدی فر در مراسم افتتاح پروژه های کشاورزی سیمرغ به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه برنج محصول استراتژیک کشور ایران و مازندران قطب اول کشاورزی است، گفت: مازندران با داشتن ۲۱۰ هکتار اراضی شالیزاری و تولید ۱۱۰۰ تن شلتوک رتبه ۴۴ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه کم محبتی های زیادی به بخش کشاورزی صورت گرفته است، افزود: بخش زیادی از زمین های ناب شالیزاری مازندران به باغات سیاه ریشه و مرکبات تبدیل شده که مطمئنا در وضعیت امرار معاش کشاورزان تاثیر خواهد داشت. در طی ۲سال اخیر رسیدگی به کشاورزان افزایش یافته و آنها می توانند با خیال آسوده تری به کشاورزی بپردازند.

شهیدی فر با اشاره به اینکه در سال‌جاری 210هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران به زیر کشت رفته است، عنوان کرد: در 33 هزار هکتار از این اراضی کشت مجدد و در 52 هزار هکتار کشت رتون انجام شده است، از این میزان 177 هزار شلتوک برداشت شده که پیش بینی می شود غذای سه میلیون مازندرانی از این طریق تامین شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با سیاست گذاری های جدید کشت برنج در سایر استان های کشور محدود می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم از این طریق قیمت برنج پایدار شده و با افزایش نرخ تورم افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، فرج اله یداله پور فرماندار سیمرغ نیز در حاشیه افتتاحیه پروژه های حوزه جهاد کشاورزی شهرستان با بیان اینکه تاکنون 12 واحد تولیدی در سیمرغ تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند، گفت که میزان مبلغ تسهیلات پرداختی به این واحدها 6 میلیارد و 580 میلیون تومان بوده است.

یداله پور، متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید در این شهرستان را 70 واحد اعلام کرد و با بیان اینکه در امر طرح تسهیل یکپارچه سازی اراضی سال گذشته 462 هکتار از زمین های این شهرستان تجهیز و یکپارچه سازی آن انجام شده است، افزود: برای اجرای این طرح 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان هزینه شده است.

فرماندار گفت: بناست تا امسال با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان طرح تسهیل و یکپارچه سازی برای 260 هکتار از زمین های شالیزاری این شهرستان اجرا شود. اجرای تسهیل یکپارچه سازی اراضی تاثیر گذاری زیادی در امر راندمان تولید و کاهش هزینه ها دارد.انتهای پیام

پاسخی بگذارید