تاریخ : 1396/05/18 14:07
شناسه : 66006

اصغر سلیمی، در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در سمیرم با اشاره به اینکه مطبوعات و خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی هستند، اظهارکرد: خبرنگاری هنوز به عنوان مشاغل سخت در نظر گرفته نشده است، در حالی که خبرنگاران همواره در معرض سختی‌ها و فشارهای مختلف هستند.

وی به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: برگ برنده خروج شهرستان سمیرم از مشکلات موجود، توجه به ظرفیت‌های گردشگری در این منطقه است.

سلیمی ادامه داد: بروکراسی‌های اداری در خصوص صدور مجوزهای مربوط به گردشگری زیاد است و این مانع تسهیل فعالیت‌ها و پروژه‌های گردشگری شده است، به‌طوری که هنوز برخی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موفق به دریافت مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش نشده‌اند.

وی افزود: سمیرم باتوجه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تفریحی و گردشگری که دارد، می‌تواند به قطب اصلی گردشگری استان بدل شود که این امر مستلزم توجه ویژه مسئولان استان به این شهرستان است.

نماینده مردم سمیرم در ادامه به مشکلات بهداشت و درمان سمیرم اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 20 جلسه مختلف با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و مسئولان وزارت بهداشت برای رفع مشکلات بهداشت و درمان سمیرم برگزار کرده‌ایم، اما اکنون سمیرم با کمبود پژشک متخصص بومی مواجه است.

وی افزود: مجوز مرکز سی‌تی اسکن سمیرم با هزینه‌ای باغ بر 2 میلیارد تومان اخذ شده است که اکنون ساختمان آن در بیمارستان سیدالشهدا این شهر در حال احداث است و هر زمان مراحل احداث این ساختمان به اتمام رسید، دستگاه سی‌تی اسکن نیز راه‌اندازی خواهد شد.

سلیمی در ادامه با اشاره به مشکلات کمبود آب در شهرستان سمیرم گفت: مسئولان قول دادند که انتقال آب سمیرم به دشت رفسنجان منتفی خواهد شد. باید قبول کرد که اجرای این پروژه به نفع محیط زیست و کشاورزی منطقه نیست.

وی در ادامه از تشکیل اتاق فکر آب متشکل از برخی متخصصان و کارشنان محلی در سمیرم خبرداد و گفت: درصدد هستیم تا با تشکیل این کمیته بتوانیم تصمیماتی برای رفع مشکلات آب شهرستان اتخاذ کنیم.

نماینده مردم سمیرم با اشاره به وجود 25 هزار هکتار باغ سیب در شهرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های منابع آبی شهرستان، اگر بخواهیم نگاه خوش‌بینانه داشته باشیم، باید گفت که با توجه به منابع آبی شهرستان، سمیرم باید نیمی از این سطح هکتار باغ را داشته باشد.

انتهای پیام 

پاسخی بگذارید