رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1402/08/6 12:16
شناسه : 404482

رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه همه ظرفیت جبهه مقاومت به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه پاسخ خواهد داد، گفت: حزب الله لبنان، نیروهای جهادی، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق از جمله نیروهایی هستند که برای تقابل با حملات احتمالی صهیونست‌ها آمده‌اند و هنوز به صحنه اصلی نبرد وارد نشدند.

زهره الهیان درباره تحولات فلسطین و احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه گفت: شرایطی که بر ملت فلسطین و غزه حاکم است نه تنها سبب اعتراض مسلمانان بلکه همه آزادگان جهان شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جبهه مقاومت تاکنون فقط یک بخش از ظرفیت و قدرت خود را در برابر رژیم صهیونیستی نشان داده و آن نیروی مقاومت حماس است. اما اگر حمله زمینی رژیم صهیونیستی به طور جدی به غزه رخ دهد، همه ظرفیت جبهه مقاومت مانند حزب الله لبنان، نیروهای جهادی، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق به صحنه خواهند آمد و نه تنها اسرائیل بلکه آمریکا از قدرت جبهه مقاومت مصون نخواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی پیش از این حملاتی را به صورت زمینی به غزه داشت که جبهه مقاومت با پاسخ قاطعانه خود موجب عقب نشینی این رژیم از غزه شد. همچنین با توجه به خیزش جهانی که علیه جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه و فلسطین رخ داده، همه منافع این رژیم و آمریکا در بیشتر نقاط جهان دچار مخاطره شده است.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در جده درباره فلسطین با حضور امیرعبداللهیان یادآور شد: همانطور که وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست تاکید کرد، باید کشورهای اسلامی به سمت تحریم رژیم صهیونیستی حرکت کنند و همراه با تحریم‌هایی در حوزه انرژی، بانکی، کشتیرانی، فرودگاهی و صادرات کالا، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.

وی اضافه کرد: حتی اگر دولت‌های اسلامی وارد صحنه نشوند، همین که ملت‌های مسلمان، کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم کنند، ضربه سخت و هولناکی را به آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد. کما اینکه امروز رژیم صهیونیستی ضربات غیرقابل جبرانی را متحمل شده که به صورت خودکار منجر به فروپاشی این رژیم و حذف اسرائیل از نقشه جغرافیای سیاسی جهان خواهد شد.

الهیان با اشاره به حمایت برخی از کشورهای منطقه از این رژیم تصریح کرد: برخی از کشورها که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل بودند، متوجه مطالبه جدی ملت‌ها برای حذف روابط با رژیم صهویونیستی شدند و انتظار می‌رود کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه، سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را تعطیل کرده و نسبت به اخراج سفرای آن هم اقدام کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اینکه چرا به رغم همدردی و حمایت بیشتر ملت‌های مسلمان از مردم غزه، دولت‌های آنها چنین رویکردی را ندارند، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه همیشه مقابل خواست ملت‌های خود ایستادند و به نوعی خلاف خواست ملت‌های آزادی خواه و مسلمان به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند. چرا که تلقی آنها از این اشتباه محاسباتی ایجاد منافعی برای خود بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اما این کشورها متوجه شدند که رژیم صهیونیستی حتی قادر به دفاع از خود در مقابل یکی از اضلاع جبهه مقاومت یعنی مقاومت حماس نیست. حال چنین رژیمی چگونه می‌تواند از منافع دیگر کشورها در منطقه حمایت کند.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مسائل واقعیت‌هایی است که برخی از دولت‌های منطقه نسبت به آن غافل هستند و مشاهده می‌کنیم برخی از آنها متاسفانه خیانت به آرمان‌های ملت‌های مسلمان را هم در کارنامه خود دارند که با گذر زمان، حقیقت دروغین آنها با پیروزی جبهه مقاومت آشکار خواهد شد.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد نوزدهمین روز خود شده که پیروزی‌های کم نظیر رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی به رغم بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی غزه از سوی صهیونیست ها همچنان ادامه دارد، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرده که ۳۵ هزار رزمنده این جنبش در غزه در کمین صهیونیست ها هستند.

دفتر اطلاع رسانی حماس در نوار غزه اعلام کرده که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) گذشته، بمب افکن های رژیم صهیونیستی به طور میانگین در هر کیلومتر از خاک غزه ۳۳ تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته اند.

این در حالی است که طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، تاکنون ۷ هزار و ۲۶ نفر از جمله ۲ هزار و ۹۱۳ کودک جان خود را به دلیل بمباران منازل مسکونی و بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی از دست دادند. همچنین از این تعداد ۳ هزار و ۱۲۹ زن و ۳ هزار و ۸۹۹ مرد بوده و هویت ۲۸۱ نفر مشخص نشده است.

در پاسخ به بمباران های بی وقفه غزه از سوی بمب افکن های رژیم صهیونیستی با بمب ها و تسلیحاتی غربی به ویژه آمریکا، رزمندگان مقاومت در دو کشور عراق و سوریه به سراغ پایگاه های آمریکایی در این دو کشور رفته اند و به بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پایگاههای آمریکاییها ۱۲ بار در عراق و سوریه میزبان دهها راکت مقاومت بوده اند.

آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب روز چهارشنبه ۴ آبان در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت شهدا، دولت‌های مسلمان را نیز به مراقبت و هوشیاری در قضیه فلسطین فراخواندند و گفتند: کشورهای اسلامی و سخنگویان سیاسی نباید در مقابل فضاسازی غربی‌ها قافیه را ببازند و با تکرار هر غلطی که آنها می‌کنند، فلسطینی‌ها را تروریست بنامند.

رهبر انقلاب گفتند: آمریکایی‌ها، فلسطینی‌های مدافع خانه و وطن را تروریست می‌نامند اما آیا رژیم غاصبی که خانه و وطن آنها را اشغال کرده تروریست است یا کسانیکه می‌خواهند خانه و کاشانه خود را پس بگیرند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان تأکید کردند: همه بدانند که در این قضیه و قضایای آینده، ملت فلسطین پیروز است و دنیای آینده، دنیای فلسطین است نه دنیای رژیم صهیونیستی.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز روز گذشته در دیدار با سفیر جدید عربستان در ایران با اشاره به ظلم ۷۵ ساله صهیونیست‌ها علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه فلسطین، نبود انسجام و موضع واحد از سوی کشورهای اسلامی را موجب تداوم کشتار و تعدی به فلسطینیان در این سال‌ها دانست و افزود: در جریان جنایات بی‌سابقه اخیر رژیم صهونسیتی و حامیان غربی‌اش در غزه نیز موضع یکپارچه و واحد جهان اسلام می‌توانست به شکلی موثرتر مانع ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌های حامیان غربی‌اش شود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که چهارشنبه ۳ آبان برای حضور نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین به نیویورک سفر کرده بود در دیدار با دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر اینکه ایران از هرگونه راه حل سیاسی که موجب توقف فوری جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در غزه، ارسال کمک‌های مستمر انسان‌دوستانه و مقابله با کوچ اجباری مردم غزه است حمایت می‌کند، گفت:در صورت تداوم وضع کنونی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، هرگونه احتمالی مبنی بر گسترش دامنه جنگ و گشودن جبهه های جدید در منطقه علیه رژیم اسرائیل متصور است.

پاسخی بگذارید