نایب رییس کمیسیون شوراها در مجلس گفت: هر چقدر به سمت تبلیغات رسانهای و تبلیغات در رادیو و تلویزیون برویم، جلوی ریختوپاشها و هزینههای کلان انتخاباتی گرفته میشود.
محمدحسن آصفری با تاکید بر ضرورت شفافیت
هزینههای انتخاباتی، اظهار داشت: در حوزه تبلیغات انتخاباتی هر چقدر به سمت تبلیغات
رسانهای و تبلیغات در رادیو و تلویزیون برویم، بسیار مؤثر است و جلوی ریخت و پاشها
و هزینههای کلان انتخاباتی را میگیرد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم، صدا و سیما باید مانند انتخابات
ریاست جمهوری، برنامههای تبلیغاتی و مناظره برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی
و مجلس خبرگان بگذارد تا فضایی برابر برای تبلیغات انتخاباتی آنان فراهم شود.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها
در مجلس ادامه داد: البته طبق گفته رئیس سازمان صدا و سیما، در این دوره قرار است
۲۰۰ کانال انتخابات به تعداد حوزههای انتخابیه در نظر گرفته شود تا نامزدها از طریق
آنتن تلویزیون بتوانند تبلیغ و برنامههای خود را ارائه دهند.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی
تاکید کرد: هر چقدر به سمت هوشمندسازی و رسانهای شدن تبلیغات انتخاباتی برویم، هزینههای
تبلیغات انتخابات کاهش پیدا میکند، اما اگر این فضا در رسانه برای نامزدهای انتخاباتی
وجود نداشته باشد، قاعدتاً هزینههای تبلیغات انتخاباتی نامزدها کف و سقف مشخصی نخواهد
داشت.
آصفری گفت: مردم دیگر فقط به عملکرد و ایدههای
نامزدهای انتخابات برای رفع مشکلات کشور توجه میکنند و بر این اساس نامزدهای انتخابات
نباید به دنبال ریخت و پاش و هزینههای گزاف انتخاباتی باشند، چرا که دوران سُفره انداختنهای
انتخاباتی گذشته است و مردم به این بساط توجهی نمیکنند.