قالیباف در جلسه علنی:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1402/08/16 12:32
شناسه : 404581

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا توجه به صندوق‌های بازنشستگی و وضعیت ایثارگران از اولویت‌های اول مجلس و دولت به شمار می‌رود و حتماً این موضوع در لایحه برنامه هفتم توسعه لحاظ خواهد شد.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر چند تن از نمایندگان درباره ضرورت توجه به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: بارها اعلام کرده‌ام که حتماً موضوع مربوط به صندوق‌های بازنشستگی و بحث ایثارگران اولویت اول مجلس شورای اسلامی و دولت است و شهادت می‌دهم که این موضوع در اولویت ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بنده در این مورد با رئیس جمهور هم صحبت کردم، گفت: روز گذشته که در جلسه عصر در صحن مجلس شورای اسلامی حضور نداشتم، تا آخر شب مشغول تنظیم بحث مربوط به صندوق‌های بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه بودیم و ان‌شاء‌الله این موضوع امروز یا فردا در کمیسیون تلفیق مطرح می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ابتدا نیز تاکید کرده بودیم که روی موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کار کارشناسی و هماهنگی بین دولت و مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

قالیباف تاکید کرد: اراده دولت و مجلس در این است که حتماً این موضوع در لایحه برنامه هفتم توسعه لحاظ و مشکلات بازنشستگان و صندوق‌های بازنشستگی که کارگران را هم در بر می‌گیرد، حل و فصل شود.

در ادامه جلسه، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: روز گذشته تا پاسی از شب کمیسیون تلفیق مواد ارجاعی از لایحه برنامه را مورد بررسی قرار داد و کمیته‌های تخصصی نیز بحث‌های مختلفی داشتند که یکی از این بحث‌ها مربوط به بازنشستگان بود.

وی بیان کرد: در نهایت این موضوع در کمیته‌ای تخصصی نهایی شد. کمیسیون تلفیق یا در جلسه عصر امروز عصر یا در نشست فردا بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مورد بررسی قرار می‌دهد و جمع‌بندی می‌کند تا سپس این موضوع در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

پاسخی بگذارید