رییسی:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1402/08/28 11:04
شناسه : 404707

رییس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه پرستاران غزه الگوی کادر درمانی در تمام دنیا هستند گفت: مقاومت کادر درمانی و پرستاران در بیمارستان های غزه برای همه دنیا مثال زدنی است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی صبح یکشنبه در جمع مردم شهر اندیشه و شهریار در مجتمع ورزشی ایثار طی سخنانی با اشاره به اینکه مقاومت کادر درمانی در بیمارستان‌های غزه در همه دنیا مثال زدنی است اظهار کرد: کادر درمان غزه الگوی بسیار خوبی برای جامعه پرستاری و کادر درمان ما و دنیا محسوب می‌شوند چرا که آنان از جانشان گذشتند و سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند تا به زن و مرد و کودک فلسطینی خدمت کنند، یاد همه آنان را گرامی می‌داریم.

رییسی با اشاره به اینکه امروز به عنوان روز پرستار و به نام مبارک حضرت زینب (س) نام گرفته گفت: حضرت زینب (س) جلوه صبر، استقامت، ایستادگی و آزادی برای همه زنان و مردان جامعه ما است.

وی با اشاره به اینکه پرستاران ما در صحنه‌های مختلف بسیار خوش درخشیده‌اند، افزود: آنها در عرصه‌های مختلف، کارشان جلوه داشته و در بالین بیماران قرار گرفته‌اند و به آنان امید زندگی می‌دهند و این کار بزرگی است که در خور تقدیر است، چرا که زحمت پرستاران خیلی زیاد بوده و روحیه صبر و استقامت و ظرفیت در آنها بسیار مهم است.

رییس جمهور با بیان اینکه برخی مشاغل ظرفیت خاصی می‌طلبد، عنوان کرد: در برابر ناهمواری‌ها نباید جا را خالی کرد و باید با ظرفیت تحمل کرد و از تهدیدها فرصت ساخت، پرستاران در مقابل فریادها و بی‌تابی‌هایی که بیمار دارد هم باید خودشان آرامش داشته باشند هم این آرامش را به بیمار تزریق کنند و زینب کبری(س) نیز به عنوان الگوی آرامش بخشی در جامعه آن روز به خود و به دیگران آرامش داد و صحنه را مدیریت کرد.

رییسی با اشاره به جلوه تمام عیار پرستاران در کرونا بیان کرد: دیدیدم که کادر درمان میدان را ترک نکردند و بسیار خوش درخشیدند و کسانی که شهید خدمت هستند باید یادشان را گرامی بداریم.

وی در ادامه به موضوع سلامت و نیاز کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت تلاش ما بر این بوده است که همه به سلامت دسترسی داشته باشند از اماکن غیر برخوردار گرفته تا شهرهای دور افتاده گرفته و از همان اول نهضت پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار دولت بوده و این بیمارستان نیز که ۳۴ سال قبل احداث آن آغاز شده بود را در این دولت و امروز توانستیم به بهره برداری برسانیم و باید بدانیم که در پروژه‌های اینچنینی گذشت زمان، خسارت برای دولت و مردم است و مشاهده کردیم که ظرف ۱۴ ماه بسیار مجاهدانه کار شد و احداث و تجهیز انجام گرفت که انشاالله این مرکز مبارک کادر درمان و مردم شهریار باشد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نیازمند سرمایه گذاری‌های مناسب در حوزه بهداشت هستیم، افزود: در این زمینه کادر به هنگام آموزش دیده بسیار مهم است و امر تعرفه‌گذاری نظام پرستاری نیز که به تأخیر افتاده بود را در خواست کردیم که انجام شود و این مورد پس ار ۱۲ سال در این دولت انجام شد، چرا که معتقد هستیم که خدمات پرستاران باید ارج نهاده شود و وظیفه دولتمردان است که به میزان خدمات حقوق و مزایا به آنها تعلق دهند.

وی گفت: یکی از موارد مهمی که می‌شود در سازمان‌ها و ادارات برای افزایش جمعیت و فرزندپروری انجام داد احداث مهدکودک برای بچه‌ها است و ضروری است که در همه ادارات این موضوع اجرایی شود تا خانم‌های اداری دچار زحمت نشوند.

رییس افزود: امیدوارم خداوند با لطف و کرم خود فلسطین و قدس شریف آزاد شود و لحظات پایانی عمر رژیم صهیونیستی را جشن بگیریم.

پاسخی بگذارید