روایت مدیر آبفا منطقه ۶ شهرری از کم آبی:
تاریخ : 1403/05/24 14:32
شناسه : 408884



به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - آتنا تکیه: حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶ ـ شهرری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برای ایجاد یک مجموعه در هر نقطه ای از شهر که نیازمند امکانات هست، باید زیر ساخت های لازم آن هم فراهم شود چون در صورت عدم امکان همه ما دچار زحمت می شویم .

حقیقی افزود: آن وقت مدیران و اصحاب رسانه هر دو در ابعاد مختلف حق دارند سر موضوعی که هیچ کداممان نه اختیاری داریم نه کاری از دستمان برمی‌آید در یک زمین مقابله کنیم، چون امکاناتش وجود ندارد.

وی گفت: بطور مثال با ایجاد انبوه سازی و ساخت و ساز بخش قابل توجهی از متقاضی بعد از رجوع برای کسب اشتراک ، با عدم تایید آبفا روبرو می شوند چون منابعی وجود ندارد. اگر خط لوله ای هم باشد ولی آبی در سد ماملو وجود نداشته باشد باز این کارایی نخواهد داشت.

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ ـ شهرری ادامه داد: اینکه با افزایش جمعیت بخواهیم به پیشرفت برسیم اگر برآورد مسئولین بر این است که امر خوبیست لذا این امر مغتنم است و باید کارشناسان در مورد بارگذاری جمعیت بیشتر تحقیق و تفحص کنند.

وی اضافه کرد: وقتی اجاره بها و قیمت زمین در شهر تهران زیاد می شود سرریز جمعیت به شهرستان های یک استان اتفاق می افتاد این جمعیت وقتی زیاد شد مطالبه نیز با خود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شاخه سبز با این مقدمه که فعالیت در حوزه مسکن موجب رشد اقتصاد و توالی صنعت می شود چون وقتی یک زمین برای اجرا و ساخت ساختمان آماده می شود منجر به فعالیت صنایع گوناگون خواهد شد و همین عامل رشد و تقویت اقتصاد ملی و جذب نیروهای اشتغال را در پی خواهد داشت. وقتی این عامل کند پیش رود قطعا تاثیر منفی در اقتصاد دارد چون این امر موجب افزایش نرخ بیکاری می شود.

اقتصاد مسکن بعنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور بشمار می رود که می توان نقش آن را در تحرک اقتصاد ملی تحلیل نمود . اما خیلی دولت ها نسبت به اهمیت این موضوع دقت نداشتند ‌. آیا کماکان با رشد شهر نشینی و انبوه سازی مخالفید ، گفت: مخالفتی نداریم ولی ما به سازندگان هشدار دادیم که در ساخت و ساز ها اصحاب رسانه آگاهند. زیرا سازنده ها مجاز و غیر مجاز به امر سازندگی می پردازند و جمعیت را ساکن در یک منطقه می کنند و وظیفه سازنده خرید انشعاب و تحویل به صاحب خانه است . این در صورتیست که منابع آبی ما کم شده است.

خبرنگار دیگری که حاضر در جلسه بود در واکنشی گفت: بحث بحران آب در کل کشور است و این بحران فشافویه را تحت تاثیر قرار داده است. فشافویه آب ندارد!

وی ادامه داد: اگر تهران مقصر است بگویید اگر شهرک صنعتی است بگویید یا آنکه بگویید چاه های غیر مجاز مشکل بزرگ ما هست چاه جدید معرفی کنیم.

خبرنگار دیگری در واکنش به این موضوع گفت: اگر توان این کری خوانی ها را برای ساخت و سازهای انبوه را ندارید لذا شعار ندهید ، در حال حاضر واحدهایی تحت نظر تعاونی های مسکن با رویکرد تامین مسکن برای کارمندان نهادهای مختلف در حال ساخت است و مشکل حاشیه شهرهای مان همین است .

حقیقی نیز در پاسخ گفت: ما بر همان مطالب هستیم و بیشتر مطالبه گری کردیم ، تعارف نداریم چون استان تهران ظرفیت بارگذاری جمعیت ندارد و ساخت هر خانه برای ما مطالبه آب دارد.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید