خبر به‌روزرسانی می‌شود؛
تاریخ : 1403/05/10 11:12
شناسه : 408758

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

 

۸ دقیقه قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۱:۳۵

رهبر انقلاب اسلامی: رژیم صهیونیستی زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت

در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

 

۲۱ دقیقه قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۱:۲۲

۳ روز عزای عمومی در یمن به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه فرمانده مجاهد و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده و پرچم‌های این کشور را به حالت نیمه برافراشته قرار داد.

 

۲۸ دقیقه قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۱:۱۵

پزشکیان: اسرائیل را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهیم کرد

مسعود پزشکیان رئیس جمهور در شبکه اجتماعی ایکس به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس واکنش نشان داد و نوشت: «‏امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.

شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

 

۳۱ دقیقه قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۱:۱۲

چین شهادت «اسماعیل هنیه» را شدیداً محکوم کرد

«لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را شدیداً محکوم می‌کند.

وی دراین‌باره گفت: «ما به این حادثه توجه بیشتری می‌کنیم؛ ما شدیداً با این قتل مخالف هستیم و محکوم می‌کنیم و عمیقاً نگران هستیم که این حادثه منجر به بی‌ثباتی بیشتر اوضاع در منطقه شود».

 

۳۳ دقیقه قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۱:۱۰

در پی ترور هنیه، نتانیاهو نشست امنیتی برگزار می‌کند

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ظهر امروز در پی اعلام خبر ترور اسماعیل هنیه نشست‌های امنیتی برگزار می‌کند.

صبح امروز نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزرای کابینه این رژیم خواسته درباره ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان ندهند.

 

۵۶ دقیقه قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۰:۴۶

تجمع مردم تهران در محکومیت ترور اسماعیل هنیه

در پی شهادت «اسماعیل هنیه» مردم تهران امروز چهارشنبه ساعت ۱۷ تجمعی در محکومیت این اقدام تروریستی در میدان فلسطین برگزار می‌کنند.

 

۱ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۰:۴۲

پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران تشییع خواهد شد

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس در تهران برگزار خواهد شد.

‌‌‌‌‌‌‌این مراسم احتمالاً فردا برگزار می‌شود.

 

۱ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۰:۴۱

اعتصاب عمومی در رام الله در واکنش به ترور اسماعیل هنیه

 

۱ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۰:۳۱

حزب الله لبنان: اسماعیل هنیه فرمانده‌ای بزرگ و صادق بود

در بیانیه حزب الله لبنان در این باره آمده است: ما شهادت این رهبر و فرمانده بزرگ و صادق را عمیقاً تسلیت می‌گوئیم.

حزب الله در ادامه تاکید کرد: فرمانده شهید اسماعیل هنیه یکی از بزرگترین رهبران عصر حاضر بود که با شجاعت تمام در برابر پروژه سلطه جویانه آمریکا و اشغالگری رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد.

 

۱ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۰:۲۶

طالبان شهادت «اسماعیل هنیه» را تسلیت گفت

حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را «غمی بزرگ برای امت و در عین حال نویدی برای ازبین رفتن رژیم صهیونیستی» توصیف کرد.

 

۱ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۰:۱۲

واکنش نخست وزیر لبنان به ترور هنیه

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در خصوص ترور اسماعیل هنیه گفت: به شدت ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم می‌کنیم و معتقدیم این اقدام یک حرکت خطرناک به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: از جهانیان که شاهد جنایات تل آویو هستند می‌خواهیم این رژیم را به آتش بس و پایبندی به قوانین بین المللی مجبور کنند.

 

۱ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۰:۰۳

برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره ترور اسماعیل هنیه

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، گفت: جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع ترور شهید هنیه و بررسی ابعاد آن امروز برگزار می‌شود.

 

۱ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۰۹:۵۹

ترکیه: ترور «اسماعیل هنیه» نفرت‌انگیز است

به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران را «نفرت‌انگیز» خواند و آن را محکوم کرد.

 

۱ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۰۹:۵۶

سیدعمار حکیم: جنایت اشغالگران، ملت فلسطین را از تداوم مسیر پیروزی باز نمی‌دارد

«سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق در پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس، ضمن محکومیت شدید این عملیات مجرمانه، بار دیگر از جامعه بین المللی خواست این رژیم غاصب را بازدارد. رئیس جریان حکمت ملی عراق در پایان خواستار رحمت برای شهید فقید هنیه و عزم برای برادران و رفقای او در تداوم مسیر شهادت تا تحقق پیروزی برای قضیه عادلانه فلسطین شد.

 

۱ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۰۹:۴۶

عبدالسلام پسر اسماعیل هنیه: پدرم به آرزویش رسید

عبدالسلام پسر اسماعیل هنیه گفت: پدرم به آرزویش رسید. ما در انقلاب و مبارزه مستمر علیه دشمن هستیم و مقاومت با ترور رهبران به پایان نمی‌رسد.

 

۱ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۰۹:۴۴

اولین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران

ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد. شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.

بررسی‌های بیشتر در حال انجام است و بزودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد.

 

۲ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۰۹:۳۴

روسیه: ترور «اسماعیل هنیه» کاملاً غیرقابل‌قبول است

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یک «قتل سیاسی» کاملاً غیرقابل‌قبول است.

 

۲ ساعت قبل

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۰۹:۲۹

نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه: ترور رهبران ارشد حماس باعث تقویت صفوف مقاومت جهانی علیه اسرائیل می‌شود

«کنستانتین کوساچف» نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ترور رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ناگزیر باعث تحکیم و اتحاد صفوف مقاومت و جنبش ضد اسرائیلی در جهان خواهد شد.

نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه: ترور رهبران ارشد حماس باعث تقویت صفوف مقاومت جهانی علیه اسرائیل می‌شود

برچسب ها:

پاسخی بگذارید