تاریخ : 1403/06/4 19:49
شناسه : 408940



عزاداران اربعین حسینی (ع) در تهران مسیر ۱۳ کیلومتری از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را به امید بهره‌مندی از ثواب پیاده‌روی نجف تا کربلا پیاده طی می‌کنند تا عطش جاماندگی از حرم امام حسین (ع) را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - آتنا تکیه: دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی (ع) امروز همزمان با چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) به یاد پیاده‌روی اربعین از نجف به سوی کربلا، مسیری ۱۳ کیلومتری از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را با پای پیاده طی می‌کنند.

این مراسم از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز از میدان امام حسین(ع) با قرائت زیارت اربعین آغاز شده است.



علاوه بر مسیر اصلی، ۶ مسیر فرعی از ورامین، قرچک، باقرشهر، کهریزک، شمال و جنوب بزرگراه شهید رجایی، سلمان فارسی و چهاردانگه برای این مراسم عظیم در نظر گرفته شده است.

در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین بیش از ۲ هزار موکب مردمی برپا شده و خدمات مختلفی به شرکت کنندگان در این همایش عظیم ارائه می‌کنند.

در این روز، ۱۱۰ پردیس فرهنگی وهنری به اجرای تعزیه پرداخته و منبرهای کوتاه، چارپایه خوانی، کرسی‌های تلاوت و نماز جماعت برپا می‌شود، ضمن این که غرفه های ویژه کودکان، مادران و فرزندان شیرخواره و ۵۰ غرفه روایت‌گری حماسه مقاومت مردم غزه و بیان جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل فعال است.



در همین راستا آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برای پذیرایی از زائرین ۲۳ هزار پرس غذای گرم، ۲۰۰ هزار غذای سرد، ۱۵ هزار لیتر شربت، ۴۰ هزار لیوان چای، ۳۰ هزار کیک، ۴۰۰ کیلو خرما و ۱۴۰ هزار بطری آب سرد در این روز میان زائران توزیع کرد.

پیاده‌روی جاماندگان برای اولین بار، در اربعین سال ۱۳۹۲ به صورت خودجوش از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و پس از آن هر ساله بر عظمت این حرکت افزوده شد و از سال ۱۳۹۴ با ورود دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی این حرکت با برنامه‌ریزی و انسجام بهتری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید