تاریخ : 1403/06/27 12:13
شناسه : 409077

منابع آگاه اعلام کردند که مربیان و افسران نظامی ارتش اوکراین به منظور آموزش ساخت و نوسازی پهپاد به عناصر تروریستی «هیئت تحریرالشام» وارد استان ادلب سوریه شدند.

یک منبع آگاه در سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که نزدیک به ۲۵۰ کارشناس نظامی اوکراینی به منظور آموزش ساخت و نوسازی پهپاد به عناصر گروه تروریستی «هیئت تحریرالشام» وارد استان ادلب در شمال سوریه شدند.

وی دراین‌باره تشریح کرد: اطلاعات تأییدشده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه تعداد کارشناسان و مربیان نظامی اوکراینی که وارد ادلب شده‌اند به ۲۵۰ نفر رسیده که هم‌اکنون برای آموزش تولید پهپاد بین چند کارگاه‌ها و تأسیسات تولیدی درشهر ادلب و اطراف منطقه جسر الشغور پخش شده‌اند.

منبع آگاه اسپوتنیک همچنین افزود که «ارتش اوکراین در حال آموزش شبه نظامیان وابسته به حزب اسلامی ترکستان تحت فرماندهی هیئت تحریر الشام است تا محرمانه‌بودن استفاده از پهپادها و فناوری ها را افزایش داده و توانایی افزایش سرعت، تصویربرداری و هدف‌گیری پهپادها را توسعه دهند.»

این منبع آگاه سوری با بیان اینکه تروریست‌های «هئیت تحریرالشام تجهیزات موردنیاز برای سرهم‌بندی پهپادهای منتقل‌شده به سوریه را از نظامیان اوکراینی دریافت کردند» افزود «بیش از ۲۵۰ پهپاد از طریق دریا و در قالب کالاهای غیرنظامی اقتصادی و بخش‌های یدکی به ادلب سوریه منتقل شده است.

پاسخی بگذارید