مدیر اوقاف تهران خبر داد:
تاریخ : 1403/06/29 12:17
شناسه : 409102




به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - آتنا تکیه: حسن میرکریمی در نشست خبری هفته وقف، بیان کرد: تاکنون با تلاش همکاران و کارشناسان مجرب اوقاف استان برای ۳۵درصد موقوفات عنوان شده ۹۰ درصد سند تک‌برگ صادر شده است. موقوفات ارائه شده مردم در قالب واحدهای مسکونی، تجاری، کشاورزی و خدماتی است که استفاده در راه عزاداری سیدالشهدا(ع) در صدر نیات واقفین قرار دارد.

کریمی درباره دیگر اقدامات اوقاف در کمک رسانی مالی به هیات‌های مذهبی نیز گفت: طی سال جاری تاکنون مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به هیات ها. حسینیه و مواکب کمک نقدی شده است.

مدیرکل اوقاف استان تهران تصریح کرد: تاکنون چندین قرارداد با هدف پژوهش در زمینه سرمایه گذاری و برخی موارد تجاری با شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسیده و برخی نیز اجرایی شده است.

وی همچنین برنامه های گرامیداشت هفته وقف را به شرح زیر اعلام کرد: روز جمعه ۳۰ شهریور به مناسبت روز اول هفته وقف به عنوان وقف جبهه مقاومت، ترویج فرهنگ ایثار نام‌گذاری شده است که در این روز برنامه های متنوعی در سطح کشور اجرا خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه دومین روز هفته وقف نیز وقف، قرآن، سنت نبوی و سیره ائمه معصومین(ع) نام‌گذاری شده است، ادامه داد: عنوان وقف اقتصاد پایدار، رشد و تولید نیز برای روز یکشنبه و وقف، اخلاق و معنویت و تکریم واقفین و خیرین برای روز دوشنبه و عنوان وقف، حمایت از خانواده اشتغالزایی و ترویج سبک زندگی اسلامی برای روز سه شنبه در هفته وقف نام گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف استان تهران ادامه داد: وقف، سلامت جامعه، حمایت از دانش بنیان‌ها نیز برای معرفی هرچه بیشتر بیان ظرفیت های مراکز درمانی موقوفه ای و وقف، امامزادگان گردشگری مذهبی و ترویج فرهنگ زیارت برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ، عناوین روزهای پایایی هفته وقف است.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید