گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 59416


غم مرگ برادر را ......." برادر مُرده " میداند
غم اوضاع درمان را " بیمارستان رفته " میداند

نگاهی به گذشته های تلخ ، خالی از عبرت نیست . در کشور بی مثالمان و در استان 20 ساله ی خودمان . یادم نیست ، چند خودروی 405 آتش گرفت تا مسئول مربوطه اش متقاعد شد که حقوق مشتری را رعایت کرده و نسبت به رفع نقص فنی خودرویش اقدام وعمل کند . اما دقیق یادم هست در تقاطع سلفچگان که شاهد تصادفات بسیار وحشتناکی بوده است و خاطرات مرگ غم انگیز بسیاری از هم میهنانمان را در سینه ی خود دارد و بایست آنرا کشتارگاه مینامیدیم ، یک وزیر دادگستری را سال 83 – 84 از دست دادیم تا آن تقاطع ساخته شد . ( امروز جاده جعفریه و 3-راهی آوه رو هم مد نظرتون باشه ) . در ایران ، این داستانِ غم انگیزِ " عبرت نمیگیریم " کماکان ادامه دارد و تمومی هم ندارد . یعنی باید گذر یک وزیر یا وکیل یا مقامِ عالی به یک مکان ارائه ی خدمت رسانِ عمومی و شبانه روزی!!!!! بخورد تا مشکلاتِ روی هم تل انبار شده و چندین ساله چون دمل ، سر باز کند و کسی برای حل آن " یک یا علی " بگوید . من نمیدانم این وضع را چگونه توصیف کنم ؟؟؟؟؟خوب * بد * زشت * جلف یا هر جی شما بگید .
حالا جدی باشیم ::

اما با دعوت به مداقّه در مقدمه ی بالا ، این را میدانم که باید نسبت به اصلاح رفتارهای نظارتی در کشور ، اقدام عاجل صورت بپذیرد . مثلاً هر سال چندین نوبت از تمام مراکز دولتی بصورت سرزده بازدید صورت گرفته و گزارش آن به محضر ملت و دولت داده شود { فارغ از اینکه به کسی بر بخوره یا نخوره } . همچنین قوانین اصلی و اجرایی کشور بصورت مدت دار تصویب بشود یعنی هر 5 سال یا 10 سال نسبت به بازنگری یا اصلاح برخی مفاد آن متناسب با مقتضیات زمان و آمار و سرشماری جمعیتی و جمیع شرایط دیگر تصمیم گیری برای ادامه ی اعتبار آن قانون انجام بشود . بقول وزیر بهداشت مان در یک مصاحبه ای به این مضمون که :: قانون جریمه ی 5000 تومانی متخلف بهداشتی منطقی نیست . این قانون مربوط به چندین دهه قبل است و الان اصلاً  بازدارنده نمیباشد . راست گفت وزیر دانا و مهربان ما . من دیگه حرفی ندارم و کنار 80 میلیون ایرانیِ مهربان و صبووووور ، بی صبرانه منتظر اقدام و عملِ پاسخگویان ، در این خصوص خواهم ماند :: نوشدارو باشیم ولی قبل از تب کردن سهراب ::

سید علی محمدی

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. لاستیک البرز

    سلام داداش خیلی دقیق ملتفت کردی ما رو چقه سخته دنیا

  2. سالاریان

    سلاو و عرض ادب امید دارم که این حرکت عامل جرقه در تغییر رویکرد مسئولان کشور باشد . خدمت رسانی یک سعادت است .

  3. ناظری

    سلام بر شما و وای بحال ما اگر ناظرین بر رفتار مجریان اینقدر خواب باشند که تا به بستر تخت بیمارستان نیفتند درد مردم را نشنوند . اون هم ولایت مداران استان ولایت پذیر قم

  4. لاله چین

    سلام محضر دوستان و تشکر بابت درج مقالات خوب و نظرات خوش فکران جامعه