بمناسبت هفته روابط عمومی وارتباطات
بهمن توکلی فرد
برای کسب وکارهای نوین ، چاره ای نداریم جز اینکه روابط عمومی ها معنای " وب معناگرا " را متوجه شوند. وب معنا گرا ، کمک می کند که در هر لحظه بدانید کدام مشتری در کدام نقطه از کشور چه ذائقه ای دارد ، چه چیزی می خواهد و چه زمانی می توان به او بهترین سرویس را ارایه داد.
در همین زمینه ، مهسا ملک پور ، مدیر روابط عمومی نمایشگاه های بین المللی اصفهان می گوید: یک نمایشگاه پربار و با محتوای غنی، نه تنها فرصتی برای رونق کسبوکارهاست، بلکه بستری است برای خلق محتوای ارزشمند و جذاب. ملک پور افزود : هرچه نمایشگاه، با ایدههای نوآورانه، رویدادهای جانبی متنوع و حضور پررنگ شرکتهای معتبر غنیتر باشد، روابط عمومی نیز میتواند با دست پر، اخبار و اطلاعات ارزشمندتری را به مخاطبان ارائه دهد و در انعکاس تصویر برند، موفقتر عمل کند.
وی افزود : روابط عمومی در شرکتهای نمایشگاهی، تبریک و تسلیت مناسبتی، درج اخبار و انتشار عکسهای یادگاری نیست. بلکه:
معمار تصویر نشان : با هنرمندی تمام، تصویری ماندگار و ارزشمند از نشان (برند) شرکت در ذهن مخاطبان خلق میکند.
صدای رسای سازمان: صدای سازمان را به گوش ذینفعان میرساند و پل ارتباطی بین شرکت و جامعه است.
راهبرد ارتباطی: با تدوین راهبردهای هوشمندانه، به تحقق اهداف سازمان کمک میکند.
مدیر بحران: در شرایط بحرانی، با تدبیر و آرامش، از اعتبار و جایگاه سازمان دفاع میکند.
او گفت : نقش روابط عمومی برای کسب وکار بسیار جامع و گسترده است و می تواند بر روی سود ومنفعت یک شرکت یا سازمان یا کارخانه تاثیر بسزایی داشته باشد.



