گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1404/03/17 11:33
شناسه : 411277
‏زهره مهرنوروزی، امام خمینی (ره) در ۱۷ خرداد ماه ۱۳۴۶ در ‏زمانی که در نجف اشرف به تحصیل و تعلیم مشغول بود در پاسخ به ‏جنایت های اسراییل نامه ای به سران کشورهای اسلامی نوشت  ‏موضوع نامه ‏‏ تحریم فروش اسلحه ، نفت و رابطۀ تجاری و سیاسی با ‏اسرائیل‏ بود. امام دراین نامه نوشت:‏
‏‏     کراراً دولتهای اسلامی را دعوت به اتحاد و برادری نموده ام در ‏مقابل اجانب و‏‎ ‎‏ایادی آنها که می خواهند با ایجاد نفاق در بین مسلمین و ‏دولتهای اسلامی ممالک عزیز‏‎ ‎‏ما را در تحت اسارت و ذل استعمار نگه ‏دارند و از مخازن معنوی و مادی آنها استفاده‏‎ ‎‏کنند.‏
‏‏     کراراً دولتها را بخصوص دولت ایران را از اسرائیل و عمال ‏خطرناک آن تحذیر‏‎ ‎‏نمودم. این مادۀ فساد که در قلب ممالک اسلامی با ‏پشتیبانی دول بزرگ جایگزین شده‏‎ ‎‏است و ریشه های فسادش هر ‏روزی ممالک اسلامی را تهدید می کند، باید با همت‏‎ ‎‏ممالک اسلامی و ‏ملل بزرگ اسلام ریشه کن شود. اسرائیل قیام مسلحانه بر ضد ‏ممالک‏‎ ‎‏اسلامی نموده است و بر دول و ملل اسلام قلع و قمع آن لازم ‏است، کمک به اسرائیل چه‏‎ ‎‏فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش ‏نفت حرام و مخالفت با اسلام است، رابطه با‏‎ ‎‏اسرائیل و عمال آن چه ‏رابطۀ تجاری و چه رابطۀ سیاسی حرام و مخالفت با اسلام است،‏‎ ‎‏باید ‏مسلمین از استعمال امتعۀ‏‎‏[اسرائیل خودداری کنند. از خداوند تعالی ‏نصرت اسلام‏‎ ‎‏و مسلمین را خواستار است. «والسلام  علی من اتبع ‏الهدی»‏
‏  گویا امام خمینی خطر این قوم را می دانست .‏
بعد از شروع جنگِ تحمیلی نیز، امام همچنان از فلسطین و لبنان در ‏مقابل اسرائیل دفاع می‌کردند و بر این نکته تأکید داشتند که بعد از ‏رسیدن به حسابِ صدام به کمک آنها در برابر اسرائیل و برای آزادی ‏قدس، خواهند شتافت. امام در موسم حج نیز با ارسال پیام برای تمام ‏مسلمین، بر مشکل فلسطین و لزوم حمایت از آن در برابر اسرائیل و ‏بر به رسمیت نشناختن اسرائیل تأکید می‌فرمودند. امام در پیام دیگری ‏به مناسبت فرا رسیدن پانزده‌خرداد، طرفداری از طرح استقلال اسرائیل ‏و به رسمیت شناختن او را برای مسلمانان فاجعه و برای دولت‌های ‏اسلامی انتحار دانستند و مخالفت با آن را فریضه بزرگ اسلامی ‏برشمردند.‏
در روز جهانی قدس در سال «۶۱ ش» امام در پیامی دردمندانه، ‏حمله‌ی اسرائیل به لبنان و هم‌گامی برخی از اعراب به ویژه اردن، ‏عربستان و مراکش با اسرائیل و زمزمه‌ی مدارا و مصالحه‌ی سران ‏فلسطین با اسرائیل را محکوم کردند و مردم فلسطین را به برداشتن ‏اسلحه و مبارزه با اسرائیل تا سر حد مرگ فراخواندند. از جمله ‏ابتکارات امام، طرح مسئله‌ی فلسطین در قالب پیام حج و برائت از ‏مشرکین بود و تا زمان وفات ایشان هر سال در قالب این پیام، مسئله‌ی ‏فلسطین را به گوش جهان اسلام از طریق فریضه‌ی حج رساندند. امام ‏از اینکه آل سعود، طرح مشکل فلسطین را در حج بدعت در اسلام و ‏سنت رسول‌الله می‌دانستند، بسیار ناراحت و متأسف بودند. در پیام ‏برائت امام در سال ۶۶ و کشتار حجاج به دست آل سعود، یکی از ‏محورهای اصلی پیام امام، مبارزه با اسرائیل و حمایت از فلسطین بود ‏و امام در سال ۶۷ ش در پیامی حماسه‌ی اسلامی فلسطین را میوه‌ی ‏برائت از مشرکین در حج، تعبیر کردند.‏
و بالاخره امام خمینی در وصیت‌نامه‌ی خود، فلسطین را فراموش ‏نکردند و همانند روزهای آغازین مبارزه علیه رژیم صهیونیستی ‏موضع گرفتند و آمریکا و صهیونیسم جهانی را تروریسم بالذّات دولتی ‏معرفی کردند و «اسرائیل بزرگ» را خیالی ابلهانه نامیدند و شاه حسین ‏و شاه حسن و حُسنی مبارک را برای خیانت به آرمان فلسطین، به ‏جنایت‌کار و دست‌آموز اسرائیل ورا می‌توان تنها رهبر بزرگ جهان ‏اسلام نامید که تنها راه حل مسئله‌ی فلسطین را نابودی اسرائیل و ‏آزادسازی فلسطین از طریق جهاد و مبارزه می‌دانست و در طی ‏مبارزه، قبل و بعد از انقلاب، یک آن از این امر غافل نشد و یک قدم ‏عقب‌نشینی نکرد
‏ امروز در شرایطی قرارگرفته ایم که اسراییل با جرات تمام در غزه ‏دست به نسل کشی زده است در حالی که همین کشورهای اسلامی می ‏توانند با تحریم اقتصادی اسراییل این قوم غاصب را فلج کنند اما ‏کشورهای وابسته عرب آشکارا به حمایت از این جنایتکار می پردازند. ‏عدم استقلال اعراب منطقه یکی از دلایلی است دست صهیونیسم را ‏برتر جنایت هایش باز گذاشته است . در کشور ما بعد از پیروزی ‏انقلاب اسلامی ایران امام خمینی مواضع ضد صهیونیسم را حذف کرد ‏و امروز هم رهبر انقلاب اسلامی پی گیر آرمان های امام خمینی ‏مواضع ضد اسراییلی خود را در تمام این سال های حفظ کرده است .‏

پاسخی بگذارید