زهره مهرنوروزی، امام خمینی (ره) در ۱۷ خرداد ماه ۱۳۴۶ در زمانی که در نجف اشرف به تحصیل و تعلیم مشغول بود در پاسخ به جنایت های اسراییل نامه ای به سران کشورهای اسلامی نوشت موضوع نامه تحریم فروش اسلحه ، نفت و رابطۀ تجاری و سیاسی با اسرائیل بود. امام دراین نامه نوشت:
کراراً دولتهای اسلامی را دعوت به اتحاد و برادری نموده ام در مقابل اجانب و ایادی آنها که می خواهند با ایجاد نفاق در بین مسلمین و دولتهای اسلامی ممالک عزیز ما را در تحت اسارت و ذل استعمار نگه دارند و از مخازن معنوی و مادی آنها استفاده کنند.
کراراً دولتها را بخصوص دولت ایران را از اسرائیل و عمال خطرناک آن تحذیر نمودم. این مادۀ فساد که در قلب ممالک اسلامی با پشتیبانی دول بزرگ جایگزین شده است و ریشه های فسادش هر روزی ممالک اسلامی را تهدید می کند، باید با همت ممالک اسلامی و ملل بزرگ اسلام ریشه کن شود. اسرائیل قیام مسلحانه بر ضد ممالک اسلامی نموده است و بر دول و ملل اسلام قلع و قمع آن لازم است، کمک به اسرائیل چه فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالفت با اسلام است، رابطه با اسرائیل و عمال آن چه رابطۀ تجاری و چه رابطۀ سیاسی حرام و مخالفت با اسلام است، باید مسلمین از استعمال امتعۀ[اسرائیل خودداری کنند. از خداوند تعالی نصرت اسلام و مسلمین را خواستار است. «والسلام علی من اتبع الهدی»
گویا امام خمینی خطر این قوم را می دانست .
بعد از شروع جنگِ تحمیلی نیز، امام همچنان از فلسطین و لبنان در مقابل اسرائیل دفاع میکردند و بر این نکته تأکید داشتند که بعد از رسیدن به حسابِ صدام به کمک آنها در برابر اسرائیل و برای آزادی قدس، خواهند شتافت. امام در موسم حج نیز با ارسال پیام برای تمام مسلمین، بر مشکل فلسطین و لزوم حمایت از آن در برابر اسرائیل و بر به رسمیت نشناختن اسرائیل تأکید میفرمودند. امام در پیام دیگری به مناسبت فرا رسیدن پانزدهخرداد، طرفداری از طرح استقلال اسرائیل و به رسمیت شناختن او را برای مسلمانان فاجعه و برای دولتهای اسلامی انتحار دانستند و مخالفت با آن را فریضه بزرگ اسلامی برشمردند.
در روز جهانی قدس در سال «۶۱ ش» امام در پیامی دردمندانه، حملهی اسرائیل به لبنان و همگامی برخی از اعراب به ویژه اردن، عربستان و مراکش با اسرائیل و زمزمهی مدارا و مصالحهی سران فلسطین با اسرائیل را محکوم کردند و مردم فلسطین را به برداشتن اسلحه و مبارزه با اسرائیل تا سر حد مرگ فراخواندند. از جمله ابتکارات امام، طرح مسئلهی فلسطین در قالب پیام حج و برائت از مشرکین بود و تا زمان وفات ایشان هر سال در قالب این پیام، مسئلهی فلسطین را به گوش جهان اسلام از طریق فریضهی حج رساندند. امام از اینکه آل سعود، طرح مشکل فلسطین را در حج بدعت در اسلام و سنت رسولالله میدانستند، بسیار ناراحت و متأسف بودند. در پیام برائت امام در سال ۶۶ و کشتار حجاج به دست آل سعود، یکی از محورهای اصلی پیام امام، مبارزه با اسرائیل و حمایت از فلسطین بود و امام در سال ۶۷ ش در پیامی حماسهی اسلامی فلسطین را میوهی برائت از مشرکین در حج، تعبیر کردند.
و بالاخره امام خمینی در وصیتنامهی خود، فلسطین را فراموش نکردند و همانند روزهای آغازین مبارزه علیه رژیم صهیونیستی موضع گرفتند و آمریکا و صهیونیسم جهانی را تروریسم بالذّات دولتی معرفی کردند و «اسرائیل بزرگ» را خیالی ابلهانه نامیدند و شاه حسین و شاه حسن و حُسنی مبارک را برای خیانت به آرمان فلسطین، به جنایتکار و دستآموز اسرائیل ورا میتوان تنها رهبر بزرگ جهان اسلام نامید که تنها راه حل مسئلهی فلسطین را نابودی اسرائیل و آزادسازی فلسطین از طریق جهاد و مبارزه میدانست و در طی مبارزه، قبل و بعد از انقلاب، یک آن از این امر غافل نشد و یک قدم عقبنشینی نکرد
امروز در شرایطی قرارگرفته ایم که اسراییل با جرات تمام در غزه دست به نسل کشی زده است در حالی که همین کشورهای اسلامی می توانند با تحریم اقتصادی اسراییل این قوم غاصب را فلج کنند اما کشورهای وابسته عرب آشکارا به حمایت از این جنایتکار می پردازند. عدم استقلال اعراب منطقه یکی از دلایلی است دست صهیونیسم را برتر جنایت هایش باز گذاشته است . در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی مواضع ضد صهیونیسم را حذف کرد و امروز هم رهبر انقلاب اسلامی پی گیر آرمان های امام خمینی مواضع ضد اسراییلی خود را در تمام این سال های حفظ کرده است .



